En kaffe på datorn tack

Hej jag har just spillt kaffe över hela datorn (nästan). Mest över tangentbordet. Därför måste jag testa och se om alla bokstäver fungerar då jag ska utföra en skoluppgift på datorn snart. Jag är beroende av datorn och skulle ta bort kaffemuggen i förebyggande syfte – alltså att inte spilla över den. Tänkte flytta på datorn innan jag ens rörde kaffemuggen men på något vis blir det fel i hjärnkontoret och den snuddar vid kaffemuggen innan jag får tag i datorn och olyckan är ett faktum. Det var som om att jag hann tänka tanken men i handlingarna så bevisades det att hjärna och kropp inte samarbetade riktigt. Kroppen var inte med på den planerade aktiviteten hjärnan hade för den. Och då blev det kaos av allting. Jag vände datorn upp och ned så att det inte skulle rinna in i datorn utan mer på golvet och bordet. Jag förstår vikten av att inte dricka vid datorn men jag har även tänkt att vem är så dum att man spiller över datorn…

”En olycka händer så lätt” är ett citat jag kommer osökt in på här.
Lika så ”skratta bäst – skratta sist” och ”en olycka kommer sällan ensam” så det är väl bara till att invänta vad som kommer ske näst för onekligen, än så länge, fungerar datorn som den ska. Men likt en hjärnskada kanske inget syns direkt utanpå men inuti är allt i en enda kletig röra.

Söndag idag. Det var den helgen det!

Tack för att du har något att säga!

