En ny rädsla

Kristoffer jobbar till 23 och jag vill gå å lägga mig men känner att jag inte vågar.  Han har jobbat sent förr men det är nått som gör så att jag inte kan/vill.

Jag antar att det som hände natten till söndag för en vecka sedan spelar en stor roll. Det känns bättre med honom här när jag ska sova. Väntar nästan på att en av barna ska vakna så jag har nån att sova med. Även om jag säkert kommer ligga vaken tills Kristoffer kommer. Fattar inte varför. Men det är så det känns.

Det har varit en olustig känsla i magen varje kväll vi ska sova nu hela veckan. Men just nu, denna kväll, känns det mer. Att försöka sova utan en trygg hand att hålla i.

Alexis sa innan hon skulle sova att hon hoppades att det inte skulle börja brinna i hennes gosedjur inatt. Hon kan inte förstå hur det bara kan börja brinna. Hon tror att allt kan börja brinna på natten. Samtidigt så tyckte hon, än en gång, att det var tur att det inte började brinna i vårt hus. Ja, det var det sannerligen. Men det går fortfarande att fjutta eld på denna kåken.

Det är nog den oron som gnager i mig. Det har uppdagats en osäkerhet. Om dagarna känns det säkrare ute än här inne. Märkliga känslor. Jag ska väl iaf göra mig redo för sängen. Så är jag beredd när barna vaknar.

Tack för att du har något att säga!

