En levande legend

Jag är ganska off här på bloggen. Går ju att konstatera. Kanske orkar inte mitt huvud med mer intelligenta texter utefter mina akademiska studier. Som ni vet studerar jag till förskollärare och jag har för några minuter sedan lämnat in en tentamen jag hoppas slipper göra om. Jag har lagt ner tid på den och möda till att ha besvarat de dem frågar efter. Jag har haft omtentor släpandes efter mig men just nu vill jag inte ha det då det närmar sig sommar och ett omtenta tillfälle i sådana fall blir i augusti!

Jag vill kunna slappna av och bara jobba i sommar. Jag jobbar som timvikarie både inom barnomsorgen och hemtjänsten så jag har lite att välja på. Fördelaktigt är det i barnomsorgen både för att jag får utöva det jag utbildar mig till men även att jag får bättre betalt. Win-win.

Bredvid studierna försöker jag ha ett liv. Alexis har precis fyllt fem år och hon får ha sitt storkalas den sista april. Jag är inte en stor firare av valborg och tycker inte att dagen störs av ett kalas och så verkar det inte heller på gästerna som ändå tänker dyka upp. Efter detta kalaset är det bara att ladda om för nästa då Novalie fyller tre i maj. Helt galet egentligen. Egentligen har jag och Kristoffer även förlovningsdag den 30 april men vi får ju fira den med nära och kära istället 😀

Jag har dragit på mig en förkylning. Det är väl inte så konstigt med tanke på att båda ungarna varit snoriga och det går inte att sluta pussa på dom och så har det hänt att de hostat en i ansiktet! Så här sitter jag, en fredag, och snorar. Men nu ska jag ta helg efter allt sittande vid datorn denna veckan(pga tentan). Inte kan jag träna imorgon heller som jag brukar. Men vila är också nödvändigt.

Båda flickorna ska klippa sig hos frisören imorgon. Det blir Novalies första besök. Kristoffer jobbar men farsan följer med och håller ställningarna. Annars skulle det bli en svettig stund att finnas där för den som sitter i frisörstolen och ha ett vakande öga på den som förmodligen försöker riva stället. Livet på en pinne!

Om ni vill, jag finns på facebook och instagram! Finns nån länk till vänster?
Där är jag mer aktiv.

Tack för att du har något att säga!

