Trääna

Dagarna kommer och dagarna går. Tänk att det snart är julafton igen. För att inte gå händelserna i förväg så är det ju faktiskt lucia först, för den som firar det 🙂

Vi har precis haft två tentor i skolan. En muntlig(som jag med all säkerhet klarade) och en skriftlig(som jag med all säkerhet får göra om). Men till nästa gång kommer jag nog ha ett mer lugn. Nu vet jag hur det går till och vad som förväntas av mig. Men det är segt att ”ligga efter”. För det är direkt på nya uppgifter och det är inte så små heller. Nu ska vi göra fältstudier. Och det vi tar in och lär oss där ska vi sedan ha som grund för hemtentan så det gäller att verkligen ta till vara på dagarna ute i verksamheten.

På hemmafronten är det väl bra, om man bortser ifrån två sjuka barn och en kroniskt sjuk sambo som har börjat en ny behandling mot sin Crohns. En som bryter ner immunförsvaret så det är lägligt att båda barnen är snoriga. De har haft en släng feber också men den verkar Kristoffer klarat sig utan. Men han är lite snorig. Jag har klarat mig helskinnad(peppar, peppar). Jag försöker att inte få hostattackerna rakt på mig och hygien är A och O.
Allt är färdigt med tapetsering och fönsterputsning som vi fick för att förra hyresgästen inte engagerade sig så mycket i renhållning av nått slag. Och så har bovärden varit här och fixat med lite småsaker. Eller ja, stora också. All köksluckor är bytta och jag har ju utlovat bilder men inte tagit några. Får göra det nu när det till och med är jul här i stugan!

Jag har dessutom hittat ett gym här i stan som jag försöker besöka 4 gånger i veckan. Jag får planera runt mina studier och när det passar mig. Det är ganska skönt att kunna välja när på dygnet jag vill träna och sedan plugga efter det. Svårare de dagar då det är föreläsningar eller så men än så länge håller det i sig och det är bra så här i juletider! Det är fika hit och fika dit 🙂
Jag har tänkt på det att jag har i större delen av mitt liv varit aktiv och tränat till och från men aldrig haft tydliga mål eller så. Utan gjort det för att det är kul. Vissa gånger även med avsikten att gå ner i vikt.
Därför har jag tänkt sätta upp mål för stranden 2016. Men det slutar inte där.

När jag har kommit i mål är den stora utmaningen att forma lite muskler. Men inte så att det ser sjukt ut. Jag vill ju vara stark, men inte se så stark ut haha.

Just nu så satt jag och skulle läsa igenom lite skolgrejer men kände att jag kunde göra ett avtryck här först.
Efter att jag är klar med skolrelaterade saker för idag så ska jag slå mig ned i soffan och se om jag kan hitta något ointelligent jag kan kika på.

Trevlig kväll!

Tack för att du har något att säga!

