Snart är det hem ljuva hem!

Har börjat komma in mig i skolan även om mycket är svårt och nytt. Bara det akademiska språket och hur jag förväntas tala. Men jag har märkt, efter samtal med kursdeltagare, att jag överanalyserar och tänker att det borde vara svårare än vad det är.
Det är mest bara hemmaplugg vilket jag inte trodde att det var. Det är 75% studietakt men på campus, ej distans. De poängterade det på informationsdagarna i skolstarten. Men det är ändå inte campus. Det kommer ta över en månad efter skolstart som vi verkligen ses på skolan. Vi har vår arbetsgrupp som vi kan träffa och så vidare.
Men inte så mycket vis skolbänken.

Än så länge har det väl gått ganska bra att plugga själv men jag måste söka efter ett nytt sätt att plugga. Hemma går inte för då är allt mycket mer intressant. Det är skönt att det bara är 75% för det är bara en kurs i taget vilket gör, kan jag känna, att det känns som om att man hinner med. Min plan är ju att börja jobba lite också. Som timvikarie. Dryga ut ekonomin lite.

Här hemma i lägenheten har vi ÄNTLIGEN fått hit tapetserare. De ringde innan vi flyttade in och sa att den 19 oktober börjar vi. Och nu är det äntligen dags. Vi har kommit i ordning i de två rum som ej ska tapetseras om och det är vardagsrum och kök. Plockat upp lite lätt i övrigt men snart, SNART, får vi fixa i ordning och dona så som vi vill ha det. Vi har fått så vi kan hänga upp gardiner så på nedervåningen är det hemtrevligt. Det är ju bara hallen nu då som är under renovering. LÄNGTAR tills de är klara. Vill bli av med allt flyttkaos nu!

Vad det gäller barnen så verkar de trivas. Novalie säger väl inte så mycket. Har inte märkt av om hon reagerat så mycket. Alexis säger lite då och då att hon vill hem till Bollnäs. Säger att hon saknar sina kompisar på förskolan och själva förskolan. Säger att hon inte har några vänner här och så vidare. Ville inte att Novalie skulle vila idag för då har hon ingen att leka med. Så hon är väl lite ”understimulerande” på det viset. Ändå har vi hittat på ganska mycket tillsammans. Igår hade hon och jag lite egentid och shopping då hon behövde nya kläder, hon som växer som jag vet inte vad.

Det var frost(superpoppis disneyfilm för er som inte är insatta) på allt. Alla kläder skulle ha dom trycken på sig och så köpte hon ett par spidermaninnetofflor. Det är frost och spiderman som gäller för hennes del. Så tänker ni på julklappar åt Alexis så är allt som har med frost och spiderman bra. Novalie är svårare men frost funkar bra där också.
Sedan när allt är i sin ordning ska ni få en rundtur! Än vill jag inte visa något 😉

Nu ska jag kolla på svenska hollywoodfruar!
Ha det!

Tack för att du har något att säga!

