Ny i stan

Då har vi flyttat, nu är vi Kalmarbor. Fast det har vi varit nu i några dagar. Förväntningarna var höga. Vi hade inte sett vår lägenhet utan litade bara på pappas omdöme när han var på visning.

Vi kom till en skitig lägenhet. De hade städat lite här och där men absolut inte tagit bort all lort. Det var en mängd småfel och mer har vi hittat. Massor har jag felanmält men mer är det kvar. De man sätter gardinstängerna i är borta, de har rykt bort sina taklampor vilket resulterat i att det är bara hål rakt upp.

Vi kommer få nya köksluckor och omtapetserat i alla rum. Vardagsrum och kök hade förra hyresgästen fått göra själv. De valde att göra det vitt. Så det är bra 😀
Men det ska bli städat av städfirma nu i veckan. Men vi har ju varit tvugna att städa så att vi kan packa upp och bo här. Sen kan vi inte göra allt för mycket heller då det ska tapetseras här den 19 oktober. Och när det är klart så ska fönstren putsas(inte av oss). Så vi kommer ha en lägenhet i fint skick i början av november Då kommer det bli hur bra som helst här.

Vi har köpt ny soffa + fotölj så det blir lite hemtrevligt här. Hela helgen har det fixats och packats upp och då även skurats i skåp då det ej var gjort. Och idag började jag i skolan.
Första dagen. Det handlade mest om att lyssna och det var två väldigt bra föreläsare tycket jag. De gjorde det intressant, lockade till skratt och samtal.
Imorgon ska vi delas in i klasser och sen i arbetsgrupper. Och snart börjar fördjupningarna i kursen. Kursen har börjat men det är en liten mjuk uppstart liksom. Bara att hitta på skolan är en konst. De som går heltid började ju i slutet av augusti början på september. Så de hittar väl ganska bra. Så jag hittade några att fråga när jag förvirrat såg mig omkring. Kom rätt men lite försent.

Nu ska jag skriva ner mitt schema och ta’t lugnt tills imorgon!

Tack för att du har något att säga!

