Mindre än tretton(13) dagar kvar…

Tretton dagar eller typ 12 dagar + några timmar innan flyttlasset mot Kalmar går.
Jag kan nästan inte få in det. Efter alla dessa år på bortaplan. Att Kalmarslott kan besökas när helst jag vill, att havet åter igen ska få slita mitt hår på sommaren, kroppkaksboden och allt sånt där. 
Jag kan inte förstå! Men nu är steget så gott som taget. 
Jag trodde inte att jag var en sån, som återvänder. Det har varit bra här. Det var i norrland jag hittade mitt inre lugn, som jag hittade bitarna av mig själv som skulle göra mig, till mig.

Kärleken blev djupare, barn kom till. Och nu, innan de börjar skolan så ska vi till mina rötter. Det känns märkligt på ett vis och bara häromdagen så tänkte jag om jag verkligen vill, om det kommer bli precis så där bra som vi tror. Nästan som ett bal på slottet.
Vi fick en sådan lägenhet som vi ville, ett fristående tvåplanshus med uteplats och liten trädgård. Det är en hyreslägenhet som den tryggheten finns kvar. Området känner jag till för min farmor kommer bli vår granne. Nån mil till stan, skogen bakom hörnet och ja, havet!

Det är fyra rum och kök så det känns som om att vi kommer rota oss bra där. Familjen kan gro och växa upp utan att vi ska känna oss trångbebodda. Tretton dagar och jag kan knappt bärga mig. Dessutom fick vi vår nuvarande lägenhet uthyrd från den 1 oktober så vi slipper dubbelhyra som det annars skulle bli.
Bara flytta är stort i sig. Men jag ska också sluta jobba och börja plugga på universitet. Kursmaterialet är köpt till första kursen sen tillkommer det penna och block! 
Det är också spännande. Vi flyttar den 1 oktober och den 5 oktober börjar plugget.

Jag jobbade min sista dag igår och nu är jag ledig fram till skolstart. Ungarna ska fortfarande gå på förskolan fast bara  3h/dag. Den tiden tänkte jag vara effektiv och fylla och stapla fler flyttkartonger. Kristoffer jobbar till den 28 september så han kämpar på in i det sista. 

Jag trodde verkligen inte att jag var en sådan som liksom återvände, men nu gör vi det här. Nu kör vi.

One thought on “Mindre än tretton(13) dagar kvar…

Tack för att du har något att säga!

