Universitet

Det är tre(3) dagar kvar tills första antagningsbeskedet kommer. Jag väntar med spänning. Jag menar, det är min syssla för 3 1/2 år i så fall. Det är en stor grej. Det sätter bollen i rullning. Jag har en plan B OM jag inte kommer in. Men jag har som inställning att jag gör det. Men nu, nu när jag snart får reda på det. Då börjar jag tvivla. 

Klart att det finns många som är mkt bättre än mig. Högre betyg, bättre resultat på högskoleprovet. Jag vill verkligen komma in! Jag är sugen på att plugga NU! Jag vill! 

Jag var så skoltrött innan. Men det var 8 år sedan! Nu har jag massvis med erfarenheter med mig och jag är hel. Jag har inte massa annat runt omkring. Jag har tid för att plugga, även om jag har två barn. Jag ska göra mitt yttersta gör att inte behöva göra omtentor!

Snälla!! Jag vill bara veta. Jag vet inte hur jag kommer reagera om jag inte läser orden: DU ÄR ANTAGEN! Alla mina ansökningar var som förskollärare(en inom turism). De borde fatta att jag VILL.

Men det är väl inte värre än att jag jobbar i ett år till om plan B måste skrida till verket. Men ett helt j*vla år!! Och jobba vill jag så klart göra i Kalmar då. Det är min plan B. Vara nere i Kalmar å söka jobb! Jobb, jobb! Livnära mig på sådant jag redan gjort i ett år. Och i så fall går ett år fort! 

3 dagar! Kan det inte bara bli den nionde nu! 

Tack för att du har något att säga!

