Igång igen efter påsk

På pappret jobbar jag 78%. Men sedan har jag ingen koll på vad för procent jag är uppe i då jag hoppar in som vikarie inom barnsomsorgen också. Jag ska inte säga att jag jobbar jämt men jag hoppar runt. Jag ser till att jag är ledig två dagar i veckan som alla andra. Så det blir väl ändå 100%. Och eftersom att jag jobbar varannan helg så känns det som om att jag jobbar jämt för jag är inte ledig alla gånger då Kristoffer är det så att vi är hela familjen.

Bland annat så är jag ledig onsdag, torsdag och jobbar hela helgen + måndag. Delad tur (7-11 och 15.45-21.30) på söndag då min älskade stora dotter blir fyra år….
Därför har vi bestämt att ha kalas helgen efter, då jag är ledig. Den 25 april istället, vilket även är min faders födelsedag.

Men jag har lyckats att vara ledig och det var vi över påsken då vi åkte upp till svärmor så då fick vi koppla av, åka skoter, pulka och fiska lite 🙂 Fick några napp(tyvärr utan bildbevis) så jag fick blodad tand.

Detta bildspel kräver JavaScript.

Ni kan förstå genom bilderna att vi hade det väldigt bra?
Ibland kan man behöva ladda batterierna. Nu är det full fart fram till slutet av sommaren vad det gäller jobb. Jag har skickat in ansökan till högskolan både i Kalmar och i växjö. Som förskollärare. Får reda på hur antagningen gick i juli… En seg väntan nu alltså! Men jag ska gå raka spåret till systemet och köpa skumpa om jag kommer in! Det ska firas minsann 😀 HOPPAS!

One thought on “Igång igen efter påsk

Tack för att du har något att säga!

