Working girl.

Den här veckan blev allt annat än vad jag trott på.
Jag har ringt, flertalet gånger till en bemanning här i stan(om man kan kalla stället det) men jag har aldrig fått prata med rätt person. De personer jag har pratat med har noterat mitt ärende. Så i fredags ringde den där rätta personen och sa att hon hade alla noteringar i sin hand och nu ringer hon. Hon undrar om alla papper är i sin ordning och jajemän. Hon skulle kolla upp det.
Hon återkom aldrig under fredagen men däremot under måndagen.

När jag stod på affären och skulle betala. Vi bokar in ett möte som skulle varit idag. Dessutom undrade hon om jag kunde börja jobba direkt. Jobb tackar jag inte nej till så jag sa ja. Så hela denna veckan har jag varit elevassistent och det testar minst sagt mitt tålamod men jag klarade veckan. Förutom idag. Då jag skulle jobbat men har inte mått så bra inatt. Men jag klev upp halv fem för att hinna duscha innan jobbet men det blev inget med det heller.

Alexis blev arg och ledsen för att hon inte fick gå till förskolan(ska noteras att hon har varit där från tidig morgon till kl fyra på eftermiddagen hela veckan). Hon tyckte att jag och Novalie kunde vara hemma och så kunde pappa lämna henne på förskolan. Novalie reagerade inte att vi skulle stanna hemma idag. Så jag antar att jag från och med nu kommer kunna bli uppringd på morgonen för att åka på jobb, direkt. Vilket innebär att jag måste gå upp och göra mig i ordning för att så snabbt som möjligt packa in ungarna i bilen, lämna dom och sedan infinna mig på angivet ställe. Rätt så slitsamt kanske. Lättare när man har jobb inbokat och kan lägga upp morgonen. Men man tager vad man haver.

På måndag börjar det där arbetsförmedlingsprogrammet som jag, förväntas gå på mellan 9-15 varje dag. Om jag inte bli inringd på jobb… Jobb går ju före. Och eftersom att det är vabruari nu så håller jag tummarna. Och att jag får jobba inom förskolan, för det är det jag vill 🙂 Det är alltså den bemanningen jag är inne i nu, inte hemtjänsten. Nästan samma lika.

I morgon är det biblioteket som gäller. För där ska det vara alla hjärtansdag-pyssel. Alexis har velat gå till biblioteket ett tag nu och imorgon gör vi det. Sedan ska vi äta gott och mysa och hoppas att illamåendet är borta(nej jag är inte gravid, i mina äggledare sitter det en kopparspiral = inga barn på flera år).På kvällen vankas det bio för mig, ni kan nog gissa vilken film för alla pratar om den. Den hade premiär idag…

Trevlig heelg friends!

Tack för att du har något att säga!

