Söndagsångest

Söndag. Snart inleds sista veckan i friheten om jag inte hittar en praktikplats. Ångest? Nä, jag ska bara hamna i arbetslöshetens fängelse. Kanske skulle ta ut all föräldraledighet som jag har kvar! För att slippa. Samma summa pengar men mindre stress och ångest. Bara tills om några månader, tills sommarjobbet är kirrat.

Det har varit en bra helg. Vi var på restaurang i fredags. Vi har pratat om det länge men nu blev det äntligen av. Det var väl som man kan tänka sig med två små barn. Helt hysteriskt. Självklart inte, inte med mina barn. Mina små änglar. Vi tänkte att vi kanske kunde avnjuta en efterrätt… men riktigt så länge behöll inte mina ungar lugnet utan ville gärna springa omkring. Fast Novalie var fastspänd i sin stol men försökte övertyga oss om att hon var ”klaj”. Vi körde några bordslekar för att hålla dom kvar vid bordet mot slutet. Det var trevligt och jag tror aldrig vi har varit och ätit middag ute, alla tillsammans förut. Vi har ätit lunch och så tillsammans men inte på en ”riktig” restaurang. Förutom när vi bara hade en unge.

Januari är snart slut och februari ska ta vid. Vi har dessutom bestämt att vi ska åka till Kalmar/blekinge i slutet av februari då Moltas ska döpas. Min syrras unge. Hon har dessutom, nu när hon vet att vi planerar att komma, tillfrågat mig att bli hans gudmor. SJÄLVKLART! Jag kunde inte komma på Minnonnas(Moltas storasyster) dop så därför är det kul att jag kan komma på detta. Minnonna fick en namnmössa i doppresent av mig även om jag inte kunde närvara. Hade tänkt en till Moltas också men nu när jag ska på själva dopet så känns det som om att han ska få något mer, lite extra. Ingen spargris i mässing, bestick eller fotoalbum. Något annat. Men vad? Nått kul och användbart, det är lite min melodi.

Sen ska jag planera alla andra dagar vi är nere. Det är som alltid fullbokat men tänkte ta det lite mer lugnt denna gången. Allt behöver inte vara planerat in i minsta minut. Så, är det någon som vill ses? 🙂 Klart det är.
Tänkte lägga in lite bilder men internet vill inte samarbeta så vi får nöja oss med detta inlägg.
Ha en trevlig söndag och gör det bästa av nästa vecka!

Tack för att du har något att säga!

