Boktips till en förredetta bokmal.

Nu är julen nedplockad och det känns så skönt! Nu har jag fått mitt hem tillbaks, det var lite smått invaderat av tomtar förut… och för mycket rött. Jag gillar inte rött. På vissa saker går det bra, men annars är det big NO NO. Det enda som är kvar är gardinerna. De tar jag ned imorgon och så ska jag se över vad som ska komma fram och strykas och hela den baletten. Tänkte vårgardiner. I samma stund så föll det massvis med snö. Lite storm på det också. Så… men det kan ju vara vår inne?!
Har sett på facebook att många har bytt ut tomtarna mot tulpaner. Typiskt vår. Vi får väl se.

Ledig denna helg. Vill hinna med så mycket som möjligt. Egentligen borde jag kika efter lite fler jobb då detta vikariatet tar slut om en vecka. Det talas om att personen jag går för inte är riktigt kry än men det lär inte vara jag som får fortsätta då de har sina riktlinjer.
Dessutom så kanske pappa kommer upp hit till veckan. Han skulle kommit över julen men han fick jobba. Så då kommer han nu istället. Då blir vi alla glada men särskilt kidsen då förstås. Alexis har velat att han skulle ha kommit hit för länge sedan.

När farmor och Jimmy kom hit den 23 dec kom kylan och all snö. Sen när de åkte så blev det mildare och snön försvann. Nu när pappa ska komma hit så har kylan och snön kommit tillbaks. Det är stormbyar där nere, i Kalmar. Här är det väl också det, lite grann. Om det nu kan vara storm så där lite grann.

Jag har den senaste veckan fått läslust. Förr läste jag bok efter bok men nu vill jag bara sova varje ledig minut. Men jag har velat försvinna in i ett äventyr eller någon slags berättelse. Jag har läst mycket biografier i mina dagar och gärna då om barn som på något sätt blivit fysiskt/psykiskt utsatta eller svikna. Förr när jag läser så läser jag gärna sådant jag kan känna igen mig i. Men nu lockar inte sådana öden mig längre, antar att de böckerna även visade mig att det fanns vägar ut ur mörkret. Nu ligger det inget mörker över mig, därför tror jag att jag har lättare att ta mig ann någon annan slags bok. Jag vet bara inte vilken.

Jag såg en bok på vad jag tror var hos Malou efter tio, 9,3 på Richterskalan skriven av Andreas Norman
Det är Andreas historia om tsunamin 2004, han var då en UD-tjänsteman. Den verkade intressant att läsa så den funderar jag på. Det är ju självupplevelsebok det också men av en annan karaktär än de jag förr läste.
Har ni någon bok som ni liksom tyckte var urbra, tipsa mig!
Alla jag frågar om boktips säger ”50 nyanser av honom” men det känner inte jag för alla gånger. Nä.
Nu sover barnen(Kristoffer som nattade) så vi ska väl kika på nån film. Jag är sugen på Walk the line eller Den där ”nya” karater kid filmen med Jayden Smith.

God kväll!

2 thoughts on “Boktips till en förredetta bokmal.

  1. God fortsättning till er!
    Härligt att ni fått snö… här nere bara slaskar det och allt e grått…blää!

    Boktips: Kråkflickan (superläskig men bra!! det är en triologi men första boken heter Kråkflickan)
    En man som heter Ove…. en tragikomisk bok om en bitter man som inte vill leva längre men hamnar i en massa intressanta roliga situationer. Läs om den här http://www.adlibris.com/se/sok?q=en+man+som+heter+ove
    Hanteringen av odöda är en ganska läskig men häftig bok….
    Kallocain av Karin Boye Står på min att läsa lista härnäst!
    Hoppas du hittar något som passar 🙂
    Kram

Tack för att du har något att säga!

