Halloween

Då var även denna helgen över också. Denna helg då vi skall minnas de som inte längre är fysiskt med oss! Det är många som fått lämna för tidigt. Men med facit i hand har det de säkerligen bättre där dom är nu. Det är en grym värld vi lever i.
Men nog om det.

Vår helg har varit bra. Jag hade för avsikt att städa bilen men vädrets gudar hade andra planer(visst jag kunde har gjort det på okq8:s innehall men det kostar pengar). Så det får vi skjuta upp. Istället har vi gjort det lite spöklikt och ätit pumpa-paprikor fyllda med pasta sallad. Gjort ”kuslig” smoothie och marshmallowspöken 🙂
Så nu måste jag verkligen träna hela veckan för helgens trevligheter!
Jag har dessutom rensat ut bland glas och slängt det jag inte längre vill ha. Blev några tallrikar och plastbunkar också! Bort, bort. Har tänkt på det länge men äntligen fått det gjort.
Har dessutom rengjort ugnen utvändigt och invändigt så nu skiner det om den.

När jag drog ut spisen från väggen så ser jag att det står skrivet 11/10-94.
Jag antar att det är datumen spisen installerades. Det är alltså 20 år sedan. Vi bor i ett hyreshus och jag bara undrar hur ofta sådant byts ut? Den börjar ju fallera något på funktionen. För att inte tala om en sådan miljöbov. Kanske jag borde ringa och höra med bostadsbolaget? Kanske går att få igenom nått 😉

Imorgon börjar en ny dag på praktiken. Får se hur länge jag blir klar. Går jag där en vecka till så har jag redan varit där i en månad. Vart dom veckorna tog vägen är en gåta.
Roligt har jag det i alla fall!

Nu är nästa högtid julen! Nästan så att jag längtar. Några julklappar är redan inhandlade och ska hämtas på posten i morgon för att sedan gömmas nånstans!
Hoppas ni har haft en minnesvärd helg!
Ha nu en bra vecka och gör saker och ting med detsamma istället för att vänta till sen!

One thought on “Halloween

Tack för att du har något att säga!

