Ut i arbetsdjungeln.

Jag känner mig nästan lite handikappad i att söka jobb. Nästan som ”hur gör man?”.
Och jag märker att jag är mer PÅ nu än förr. Jagar jobben, de osynliga jobben. Just nu har jag fått i uppdrag av arbetsförmedlingen att till på fredag hitta en så kallad praktikplats och hittar jag ingen själv så ska de tilldela mig en, och då kan det bli något som jag inte alls är intresserad av, så klart. Därför söker jag nu med ljus och lykta praktik på olika ställen jag skulle kunna tänka mig. Har ni några roliga förslag?
Min målsättning är mer kött på bena inom den arbetsplatsen och kanske att de leder någon form av anställning när de kollat in vem jag är.

Jag kom just på några nya ställen jag han höra med så egentligen borde jag inte sitta här och blogga utan ligga på luren och tänka ut när var och hur jag ska boka möten. Först den till kvarn helt enkelt.

Annars var helgen bra. Det var ju BollnäsEss och träning i dagarna två, eller ja 1½ dag och det var hur kul som helst. Roligt och jobbigt. Svettades nog mest på Martin Lidbergs pass! Tempo, tempo! Nästan så att jag längtar tills nästa år. Det var dessutom olika föreläsningar och den bästa var absolut Tobias Karlsson! Vilken inspirationskälla och vilket liv och vad drömmar kan göra med en. Helgen har minst sagt gett mig insperation att skapa nya vanor i livet. Nya mönster för hela familjen för det handlar inte bara om mig, kom jag till insikt med på en föreläsning. Mindre tekniska prylar och mera GO!

Jag får bli bättre på att skriva här men det är det där med tiden, den ska räcka till. Det är föräldramöten, träning, Alexis gympa, söka jobb, vara en rolig mamma och så vidare, ni vet… livspusslet! Ska dessutom få in bilderna ifrån Kalmarveckan i datorn. Heja mig. Ett samtal till sen ska pannkakssmeten påbörjas, har lovat Alexis det som lunch!
Lite Pkaka som Novalie säger 😉

Tack för att du har något att säga!

