En vecka i söder

Tiden går och jag har varit arbetssökande i nästan två veckor. Nästan.
Den senaste veckan spenderades i blekinge/kalmar/öland. Jag träffade inte riktigt alla jag ville eftersom att vardagen rullar på när andra har semester så körde det ihop sig. Och nästa gång vi kommer ner, kanske det blir permanent! Hallelulja. Men det går faktiskt att besöka mig här i norrland också. Har bott här i sju år och vissa har aldrig varit här en enda gång. Så det handlar väl om prioriteringar också. Men mer om det ska jag väl inte uttala mig om.

Trevligt hade vi i alla fall. Först ut åkte vi till Malin med familj. Gosade med Moltas som är den nyaste i släkten. Sen åkte vi vidare till Kalmar och på vägen åt vi lunch på brorsans jobb och så hälsade vi på min andra bror och kikade på hur han har det. Sen drog vi till Emma där vi skulle spendera våra nätter fram tills återresan som var igår(söndag).
Emma jobbade om dagarna så henne träffade vi på kvällarna. Annars så spenderade vi dagarna med att hälsa på farmor och pappa. Kikade lite på stan.
Sen när skördefesten drog igång blev det äntligen kroppkakor och inköp av diverse närproducerade saker.

Vi var på fårets dag med Josefin + bihang och där kikade vi när de klippte våren samt vallade dom. Sedan var det matmarknad där inne och andra knallar. Bland annat ett med brända mandlar som var sjukt goda. Sedan handlade jag mig ett halsband som skulle likna nått medeltidsgrej. Fint var det i alla fall.. Får ta kort på det och visa. Har ju mängder av foton på kameran och mobilen. Men den ska ju in i datorn för smidigaste visningen här.
Hemresan tog 11 timmar och jag var helt slut i skallen som körde hela vägen men hem kom vi och det i säkerhet.

Nu är det tillbaks till verkligheten. Ungarna är på förskolan, räkningarna betalda och jag håller på å tvättar. Linas matkasse kommer ikväll så vi slipper tänka på mat så här efter resan!
Tack alla inblandade för en härlig vecka i Kalmar med omnejd.

Tack för att du har något att säga!

