Ett inlägg från underjorden

Nu har jag en sekund över och tänker slösa den på att sitta vid datorn. Jag sitter ändå och ser över jobb och utbildningar. Konstigt nog så tänker jag se över att bli undersköterska?! Va?! Jag bara kollar, för kul skull. Kan man utbilda sig för att fördriva tiden, för att ha något att göra och för att bli strået vassare på jobbet?
Nu har jag mitt vik till söndag då jag avslutningsvis jobbar ett delat pass(jippi). Sedan är jag utsläppt på grönbete igen. Vilket jag knappt har varit på två år eller nått. Pluggade å jobbade tiden mellan graviditeterna, var väl arbetssökande den övriga tiden jag inte pluggade eller hade kvar mitt dåvarande jobb men vem vill anställa en som snart ska föda?
Nu är det avklarat och jag är mer taggad än någonsin att ta mig ann alla utmaningar.

Jag ska söka olika personliga assistentjobb och så har jag hört mig för att få fortsätta inom hemtjänsten. Blir det aktuellt så ska de höra av sig då de just nu går igenom alla referenser som personalen gjort på sommarpersonalen. För det är många som gärna fortsätter, har jag förstått… Hoppas att jag kan få lite mer jobb där. Det var verkligen mycket roligare än vad jag trodde. Och då tyckte jag ändå att det kanske kunde vara ganska okej jobb, från början. Det är intressant att jobba med äldre. De har så många historier och sådana epoker jag enbart läst om i skolan eller i uppslagsverk(läs google). 

Jag hoppas att jag inte går sysslolös allt för länge och jag kan nästan inte vänta på att 2015 ska rulla igång och vi kan skriva i verket med alla våra planer och allt som faktiskt, och förhoppningsvis, kan hända det året. Flytt till Kalmar och att jag ska utbilda mig osv, osv. Min plan är att söka jobb i Kalmar när vår buffert är tillräckligt stor att klara en flytt. Min plan är att söka sommarjobb där nere nästa år om jag inte får tag i något innan. Och få in en fot om det är så att jag inte kommer in på någon utbildning i augusti. Då är det bara att söka om och hoppas på det bästa! 

På tal om Kalmar så ska vi ner dit om två veckor.. Då vankas det skördefest, kroppkakor och häng. Ska först ner till Malin med familj så att Moltas(nytillskottet) kan få se hur en som är världens bästa moster ser ut. Sedan blir det Hotell Kantarell(Emmas hus), för hela slanten och där har Alexis redan bestämt att hon ska äta kakor och titta på kaninen. Emma har dessutom skaffat sig en motorcykel, notera att inget motorcykelkörkort är intaget men det har hon planer på att skaffa. Så sen kan vi ut å glida(alltså, jag åker där bak, Emma kör haha).

För att återgå till nutid så var vi på Ikea i lördags och införskaffade det där diskstället jag velat ha ett bra tag + lite andra onödiga prylar. Bland annat ett par fejk-orkidéer. Efter det besöket åkte vi till ungarnas farfar som fyllde år i söndags men då skulle han ha så många gäster så vi tog det på lördagen istället. Köpte lite höstmys till honom på Ikea. Igår(söndag) tänkte vi att vi skulle ut i skogen och söka bär för att använda bärplockare å hink som jag inhandlade för ett tag sedan. Men det blev inte av då jag började röja i garderober och ändrade plats på saker och ting för att det skulle bli mer praktiskt. Och så städade vi efteråt och så hade klockan sprungit iväg. Övriga medlemmar gick ut å roade sig på gården medan jag bakade lite så vi kunde fika och så var dagen till enda och ungarna var trötta och mös i soffan. 
Nu är det måndag igen. Jag har verkligen laddat batterierna i helgen och fått mycket gjort som jag gått å grubblat på ett tag och ojat mig över när jag ska hinna med det. Nu är det gjort.

Nä, nu har jag ett jobb att gå till… Snart!
Ha en trevlig måndag!

One thought on “Ett inlägg från underjorden

  1. En utbildning till undersköterska är garanterat ett säkert kort! Det behövs alltid folk inom vården, oavsett var man bor!

    Trevlig helg får jag väl önska då!

    Kram

Tack för att du har något att säga!

