Ny motivation

Under sommaren har det där med träna å tänka på vad som stoppas in kakhålet helt ändrat riktning än hur det var i våras. För mycket glass å choklad och för lite träning har gjort att jag väger två kilo mer än innan sommaren började. Om jag ska vara ärlig har jag inte vågat väga mig på hela sommaren. Och blev nästan glatt överraskad med ”var det inte värre än så här?”

Men två kilo är två kilo och dom ska bort och mer än så. Den 3-4 okt är det Bollnäsess och det har jag anmält mig till. De är fokus på träning och spännande föreläsningar med bland annat Magnus Samuelsson och Let’s Dance-Tobias Karlsson. Får se om jag överlever de dagarna. Men det ska jag se till att jag gör då jag fått ny motivation.

Jag ska gå ner fem kilo innan Bollnäsess. Men vet inte om det är att ta i. Jag har gjort det förr. Jag måste bara skärpa till mig. Träna kan jag göra, det är kul och jag mår som bäst om jag får göra det regelbundet. Men det där kakhålet!!! Stopp. Det finns något som heter måtta, lagom. Stop!!!

I helgen blir det lite unna med vin osv. Men lagom! Vi ska ju till Leksands sommarland. Ser inte lovande ut vad gäller väder men vi får det nog mysigt ändå!
För att komma tillbaks till träning så körde jag första uxpasset på lääänge. Men det var skönt!

Somnar nog gött sen!
Go kväll!

2 thoughts on “Ny motivation

  1. Två kilo på en sommar är ändå inte så farligt och lätt att åtgärda. Men det gäller att ta tag i dem direkt… Jag jobbar på några nu. Fast några fler än två… Så lycka till till oss 🙂

Tack för att du har något att säga!

