Ny grupp, nya möjligheter.

Oj, vad hade hänt här inne? Har bloggat från mobilen de senare inläggen och märker nu på datorn att det är lite ändringar när jag ska leverera ett inlägg. Beep beep boop stod det innan jag kunde börja skriva och voola. Flashigt. Det märker säkert inte ni läsare men ni andra som har WP, ni vet säkert vad jag menar.

Nu har jag börjat på ett nytt område inom hemtjänsten och ja, jag har börjat sakna vissa kunder och de fin fina kollegorna på den andra gruppen(som jag dessutom bjöd på snickerskakor sista passet jag jobbade) men de verkar inte vara så pjåkiga på den nya gruppen heller. Så det kommer gå alla tiders bra där också. Är där fram till den 14 september, därefter får vi se vart jag hamnar. Det bästa vore ju att hitta ett jobb som generera en fast anställning, det är nog vad arbetsförmedlingen tycker. Jag med, egentligen. 

Det är faktiskt kul att jobba inom hemtjänsten. ”Att byta blöja på vuxna människor?”. Ja. Förr trodde jag inte att det var något för mig. Något jag kunde se mig själv göra. Att vårda äldre. Men det är ingen konst, inte egentligen. Och det är så mycket mer än ett blöjbyte. Det är ett utbyte två individer emellan. Personer som levt i flera epoker som jag bara läst om i skolan. Gubbar som varit med i krig, tanter som sitter på gamla kulinariska recept. Värma/göra mat åt dom, skvallra lite om kändisvärlden, ojja oss över vädret. Att byta blöja är bara en liiten del.

Jag ska söka jobb som personlig assistent också. Jobba lite mer inom handikapp, det skulle vara kul. Vi får se vad hösten har att ge mig. Jag är i alla fall en erfarenhet rikare och jag har inte ångrat mig en sekund att jag tog detta framför jobbet på en camping. Även om jag vet att det hade varit sjukt kul! Men det var bara över sommaren, nu kan jag hoppa in vid sjukdom eller längre ledigheter. För att få en anställning måste jag LASas in och SÅÅ länge har jag inte jobbat i kommunen.

Nog om jobbet. Eller ja. Jag jobbar hela tiden typ. Ledig idag för att jobba heela helgen inklusive en delad tur! Ledig måndag och så jobbar jag tre dagar sen så – Leksands sommarland. Mest längtar jag efter lite vin så där på kvällskvisten och ungarna sover och vi sitter i stugan och njuter av sommarvärmen(som jag visualiserar fortfarande ska finnas då).
Men det är då, och nu är nu. Dags att laga korvstroganoff!

One thought on “Ny grupp, nya möjligheter.

  1. Skönt att du trivs! Ibland tror man att något inte ska passa en och så blir det precis tvärtom. Dessutom är det ett viktigt jobb för du och dina kollegor behövs verkligen!

    Kram

Tack för att du har något att säga!

