Korthårig, minst sagt.

Då har jag gjort det som jag läänge gått och funderat på. Jag är korthårig.
Jag har ingen jättebra förebild, säkert ingen alls. Men jag hade LÅÅNGT hår innan. Nu efter, ser det ut så här:
thereseOch jag kan inte begripa varför jag väntade så länge. Men det krävdes lite betänketid antar jag. Frisören var eld och lågor när hon fick i uppdrag att klippa mig. Hon sa att det är inte ofta det händer att någon med så långt hår är beredd att klippa det kort. 

En annan satt och gjorde en kunds naglar och när de såg hur frisören började klippa av mitt hår inför schamponeringen så trodde det att frisören blivit tokig. Men icke. Jag skulle bli korthårig. Och nu, när värmen äntligen har anlänt, så kunde det inte bli bättre. Är fortfarande ovant. Men tänk på alla hårprodukter jag sparar in på nu när jag har kort hår?! Släng alla tofsar, glöm dom. Jag behöver bara vakna, skälla lite på alla mina virvlar och så är det klart!

Annars då?! Jo. Jag jobbar på. Var ledig i helgen vilket innebär att jag kommer jobba denna helg som är i antågande. Men jag är ledig onsdag, torsdag istället. Så en jobbkväll kvar sen ere lite ledigt. Då ska jag och ungarna hitta på nått när farsan jobbar. Svärmor är nere till på fredag så det blir att umgås med dom i alla fall. Vilket vi även gjorde i helgen.
Vi var vid Växbokvarn å fikade, ungarna badade. Jag tänker passa på å bada jag med nu när det är fint väder. Men först måste ju all vinterpäls bort lite här och där. Sen är jag redo för bikini. Hittar inte Novalies enda baddräkt men hon ska ju inte vara så mkt i solen ändå! 
Och nu kom jag på att vi köpte ju ett strandtält i början av juni… men solen har ju inte visat sig. Men nu så! 

Nu ska jag virka lite. Har ett hemligt projekt på gång. Som ska bli till en present, till en liten pojke som kommer i augusti. NIX, jag är inte gravid. Men min syrra är!

One thought on “Korthårig, minst sagt.

  1. Visst är det ett stort steg att klippa av en sådan rejäl man som du hade men du klär verkligen bra i din nya frisyr! Hur snyggt som helst 🙂

    Spännande med en liten bebis till i släkten och lycka till med projektet!

    Kram

Tack för att du har något att säga!

