Livspusslet

Idag tog Kristoffers 8 veckors ledighet slut. Det var en bra inledning på ledigheten om man ser till vädret. För nu är det många som längtar till semestern men vädret är inte något någon önskar sig. Idag tänkte jag till och med att det nästan var mysigt att få tända ljus lite här inne nu på kvällskvisten. Lite höst… sen slog det mig att sommaren inte ens börjat än. Än vill jag inte ha höst.

Och denna veckan är det inskolning för Novalie på förskolan. Den lilla ska också bli stor och lära sig massa bus. Idag körde Kristoffer på medan jag jobbade och nu jobbar Kristoffer till midnatt för att jobba dag imorgon då jag är ledig. Jag har inskolningen imorgon och på onsdag sedan tar Kristoffer resten av veckan vilket innebär att han även kommer jobba till midnatt då också. Jag är ledig i helgen och efter en sådan här vecka lär vi ligga och sova hela helgen tills det är dags för jobb igen 😉
Men jag har hört att Svärmor kommer nu snart också så vi får fylla de lediga dagarna med trevligheter istället 🙂
Känns tomt här i soffan. Nybadade ungar sover… här brukar jag och Kristoffer sitta och surra om ditten & datten på kvällarna. Hur ska jag kunna somna när han inte ligger där bredvid? När jag jobbar kväll slutar jag halv tio. Då har han inte hunnit lägga sig. Men nu… tomt. Det är bara imorgon det inte kommer vara så. En lång jobbvecka.
Och det är nu livspusslet blir en utmaning. Förut har det varit ett pussel för treåringar.
Nu har det uppgraderats. För nu ska allt klaffa.

Försöker planera vad vi ska äta alla dagar i veckan, själv(egentligen ingen skillnad på den punkten haha)
Jag ska veckohandla, själv.
Badade båda barnen, själv.
Jag vill ha tid till att träna men den finns inte denna veckan(eller jo, ett pass på lördag).
Tid för kärlek – men eftersom att vi inte syns nått typ så kan vi stryka det.

Det blir bättre nästa vecka. Då är jag lite mer ledig och ungarna är bara på förskolan måndag och fredag. För sen är jag ledig eller jobbar kväll. Men det känns lite dumt att skola in Novalie nu och så går hon bara två dagar nästa vecka och så ere helg och ja. Men det är så det får bli. Har hellre ungarna hemma än på förskolan om jag ändå är hemma på dagen. Kvalitetstid!
Skulle vilja lägga upp lite nya bilder här men det får bli en annan dag.

Hoppas ni har det bra i detta regniga Sverige!

One thought on “Livspusslet

Tack för att du har något att säga!

