En midsommarnatt.

Det har varit midsommar. Ja, faktiskt. Även om det blev en kall sådan. Solen sken med jämna mellanrum och så regnade det och så kom solen. Men oboy vad kallt. Brrr. Det var som höst. Isande vindar och jag borde tagit med mig raggsockor till stugan. Vi eldade i brasan men kallt var det. På midsommarkvällen trotsade vi allt och satt ute och åt det vi grillat.

Avbrott för nattning av barn och så satt vi ute och åt jordgubbstårta. Alkoholhaltiga drycker serverades också. Jag märkte att Kristoffer började bli rund under fötterna, då övergick jag till vatten. Kristoffer borde gjort samma sak. Jag hade, redan innan maten, paxat att inte gå upp med kidsen morgonen därpå. Men det gjorde jag för att Kristoffer gjorde sig bäst med huvudet på kudden. Fast han drog sitt strå till stacken ändå.

Kidsen hade det bra dom också, de hoppade studsmatta och lekte. Så söta så! Novalie fick prova men tyckte mest om att springa omkring. Hade lite svårt att få till hoppen.
Vi åt och drack gott, och mindre gott då det röda Some Zin inte smakade som jag hoppades. Frida hade Some Sin rosé, mycket godare även om det är gjort med likadana druvor. 
Idag kom vi hem från Fridas pappas stuga och vi har haft det minst sagt bra… men kyligt. Det var trevligt att umgås med Frida och hennes familj. Kändes som evigheter sedan så det var behövligt. Jag är redo för en till jobbvecka.
Jag är ledig imorgon, måndag och så jobbar jag kväll på tisdag. Så ledig i 1½ dag till. Mycket som jag vill hinna med.

Måste ringa verkstaden och höra om de kan byta ett par lampor på bilen så att den går igenom besiktningen som jag har på min nästa lediga dag, fredag. Annars jobbar jag i helgen med delad tur på lördag!
Nu går ögonen i kors, klockan är tolv, midnatt. Jag fastnade med att surfa på massa pysselsidor. Jag och Alexis pysslade lite på eftermiddagen. Nu har jag massa ny inspiration. Så imorgon kan vi skrida till verket med en del av dom i alla fall…
Godnatt och trevlig fortsättning, om man ens säger så om midsommar!

Tack för att du har något att säga!

