Leksands sommarland

Idag var det definitivt sista dagen på vikariatet inom hemtjänsten på det första stället. Nu ska jag vara på ett annat ställe till den 5 augusti men jag hoppas att jag får komma tillbaks på det ställe jag varit på från i början av maj. Känns lite vemodigt att byta personalgrupp och kundgrupp då jag just börjat känna mig som hemma men det ska nog inte dröja länge förrän jag är hemma i den nya. 

Nu blir det mer köra bil mellan kunderna så idag var jag på en tur med en kollega för att kika runt och få ett litet hum om vart jag kan komma att få åka. Annars står adressen på en lapp man utgår ifrån varje morgon. Och gps har jag annars på telefon 😀 Det verkar nog bara svårare än vad det är, hoppas jag.

Börjar dagen på det nya stället med en delad tur. Det innebär att jag jobbar 7-12.45 och börjar sen 15.45 – 21.30. Så några timmar ledigt mitt på dan med andra ord. Om jag inte virrat bort mig totalt imorgon under dagen så är jag väl hemma och sover till klockan 22 haha. Ska bli spännande… Snart kommer första lönen att anlända också, undra vart den landar. Har inte vågat räkna efter. Får ganska mycket mer än vad jag får som föräldraledig i alla fall.

Idag fick Kristoffer dessutom mejl från Unionen om en familjedag på leksands sommarland den 23 augusti. Förmånligt pris för en familj som är medlem i det facket då. Så det är bokat å klart. Så det är i slutet av sommaren min semester börjar medan Kristoffers slutar om två veckor. Men det är en lördag, den 23 aug. Så då kan vi unna oss en liten utflykt. Leksand ligger ca 14 mil härifrån. Vi har kikat på lite boende runt om där. Två nätter då kanske. Så det blir en helgutflykt isf. Vi har diskuterat det förut, om vi skulle det, men kom fram till att vi väntar tills barnen är äldre och alla kan vara med på så mycket som möjligt. Men nu när det var ett sådant bra pris så kunde vi inte motstå. En hel familj 200 kr. Kollade priset på hemsidan och där ligger det på 310 för 1(en) person över en meter. Som ni förstår kan vi inte låta bli att åka dit. Särskilt inte när vi redan nu tycker att vi kommer att vara värda ett minibreak! Sedan är det SPARA SPARA som gäller!

Först är midsommar i antågande och jag jobbar till 16. Men frida med familj ska komma hit, är det som halvt bestämt. Och så kan de åka på midsommarfirande tillsammans med min familj medan jag drar in pengar. Sen på kvällen så åker vi till fridas pappas stuga, som jag fattade det! Det återstår att se. Vi ska i alla fall sova där en natt och umgås. Det var länge sedan. Iaf länge sedan som det blev en längre stund! Är ledig 3 dagar efter midsommarafton! Då ska jag bara njuuta!

Ha en trevlig tisdagskväll!

One thought on “Leksands sommarland

  1. Det låter ändå som lite trevligheter är inplanerat för er i sommar! Skönt dessutom att få några dagar ledigt i samband med midsommar. Själv ser jag fram emot åtta lata och lediga veckor 🙂

    Kram

Tack för att du har något att säga!

