Jobba jobba!

Jag trodde att mitt vikariat var över, som skrivet i förra inlägget. Cheferna hade förlängt mig till den 17 juni utan att tala om det för mig. Så började en dag efter den egentliga starten. Så det blev ingen minisemester för min del. Utan jobb jobb. Det är ganska intensivt jobb och de längsta jag är ledig är tre dagar efter midsommar. Jobbar till fyra midsommarafton. Annars ere bara å kötta på för mig 😉

Men jag ville ju jobba mycket. Money money. Spara till kalmarflytten! Sedan i Augusti får jag satsa på en vecka ledigt istället. Men då är inte Kristoffer ledig. Han har sin semester nu 🙂

Vi får njuta av de fina dagar som blir de dagar vi är lediga tillsammans. Novalie ska dessutom börja på förskolan. Det känns redan nu en aning i mammahjärtat. Lite känns ännu större.

Hon har dessutom börjat snacka mer och mer så det kanske blir en pratkvarn av henne också likt sin stora syster som var tidig å prata. Alexis satte ihop ord redan vid 1 1/2 år. Novalie lär sig mer och mer. Det är kul att se hur hon försöker. Hon är en härmapa och härmar allt, helst allt stora syster gör. Arg blir hon om hon inte kan eller får. Så hon är som en lillasyster ska vara, efterhängsen 😉

Har jobbat hela helgen och jobbat även imorgon. Sen är jag ledig en dag. Sen ere på gröten igen. Har dessutom bilbesiktning så bilen måste gås igen också. När tid finnes!!
Nu ska jag dricka lite kaffe på kvällskvisten. Jag har just nattat barnen.

One thought on “Jobba jobba!

  1. Härligt att få tjäna mycket pengar även om det inte innebär så mycket ledighet för dig. Men det klirrar gott i kassan när pengarna rullar in!

    Kram

Tack för att du har något att säga!

