På måndag börjar det!

Introduktionsdagarna på hemtjänsten är avklarade. Andra dagen fick jag göra lite mer och det kändes kul. Nu ska jag bara bli varm i kläderna sedan kommer det nog bli alla tiders!
Igår satt jag och knåpade ihop mitt schema med ungarnas tider på förskolan. Lyckligtvis är de lediga hela juni men sedan börja allvaret för Kristoffer vilket innebär längre dagar för ungarna på förskolan. Men vissa dagar är de lediga så då kompenserar vi upp tiden!
Vet inte varför men känner dåligt samvete över att de ska få gå längre dagar på förskolan och då går de ändå inte längre än till kvart i fyra. Börjar som tidigast halv sju.

Men om pengarna rullar in så gör dom och det är så det ser ut hos de flesta familjer, vill jag tro. Med två arbetande föräldrar. 
Nu är det helg och den ska jag njuta av för sedan börjar mitt vikariat på måndag. Är ledig på tisdag så det blir en liten smygstart! Hinner jag reflektera över den första dagen som en i gänget! Verkar vara en bra grupp människor jag hamnat med så är det något är det bara för mig att fråga. 

Väntar på att Finalen av Let’s dance ska börja. Heja STEFFO!
Jag brukar inte följa det slaviskt, vissa säsonger har jag inte ens sett. Men denna omgången ville jag se. Mest för att Steffo skulle vara med, faktiskt. Heja, heja. Benjamin är bra han också men gubben har fan förtjänat den där glasskon!
Eurovision i helgen också. Det är jag mindre intresserad av då jag inte alls gillar den där Undo-låten! Blä!
Ha en trevlig helg på er!

One thought on “På måndag börjar det!

Tack för att du har något att säga!

