En arbetande tvåbarnsmor

Här blir det tvära kast. Det vikariatet som jag tackade ja till och därmed petade bort campingen startar den 18 juni. Men idag ringde de och undrade om jag kunde hoppa på ett vikariat redan på måndag och månaden ut. JA! Så imorgon blir det första dagen på en tvådagars introduktion. Imorgon är första passet en delad tur. Min erfarenhet inom det området är endast det media senaste tiden tagit upp. En delad tur går till på det viset att jag som imorgon börjar sju, går hem kvart i ett för att sedan komma tillbaks och jobba från kvart i fyra till halv tio. I och med en sådan tur går hela dagen till enbart jobb.
Och skulle jag jobbat heltid med det här så är deltid inget jag skulle jublat högt över men det är inte ofta en sådan inträffar men det sker. Kanske inte är så farligt som jag fått intryck av.

Allt är upp till bevis imorgon. Jag har redan målat mina naglar så det matchar hemtjänst kläderna! Nä, inte riktigt. Jag lackade naglarna i en neutral men lite glittrig färg. 
Jag är pepp på att börja jobba men jag hade sett den här tiden fram tills det andra vikariatet börjar som en slags övergånstid. Men nu är det pang på röbetan. Och då menar jag mest för att slitas från Novalie bara så där. Hej och hå, här kommer verkligheten. Men samtidigt ser jag fram emot miljöombyte. Det slog mig att jag kanske skulle ta mig en titt i spegeln.
Plocka ögonbryn tex. Ser hellre ut som en fräsch tvåbarnsmor än en utsliten, trött sådan.

Fast om sanningen ska fram så känner jag mig inte så sliten. Jag är blott 26(i aug) år.
Men trött, ja. Fast jag lär känna mig tröttare imorgon. Särskilt om ungarna ska gå upp vid fem halv sex. Jag börjar klockan sju.
Jag sa till Kristoffer att då blir det till att stiga upp i ottan för mig. Men vid närmre eftertanke så har jag gjort det sedan Novalie kom! Så gott som. I början kunde hon iaf sova till halv sju. Men den andra var uppe vid sex. Det är helt okej, tycker jag. Men fem?!

Novalie har dessutom vågat ta sig några steg mellan en möbel och till mig, alternativt Kristoffer. Och hon vill gå emellan lite mer nu när hon har fått blodad tand. Så snart kanske det släpper för henne. 
Det som känns lite ledsamt är att vara borta från familjen så länge imorgon men då är det tacksamt att få några timmar emellan att ta igen och pussa på dom!
Det är bara så på delad tur. En tuff start.
Missar dessutom utvecklingssamtalet med Alexis imorgon. Det får Kristoffer ta själv. Fast jag var själv på det vi hade sist så Kristoffer får bara pass it on!

Nä, nu ska jag bara ta det lugnt nu när båda ungarna faktiskt sover innan halv åtta.
Godkväll och önska mig lycka till!

2 thoughts on “En arbetande tvåbarnsmor

  1. Men det var väl inte helt fel alls att få börja redan nu! Vår erfarenhet av hemtjänsten är att det alltid saknas folk så de hade verkligen tur att hitta dig 🙂

    Lycka till på jobbet!

Tack för att du har något att säga!

