Ditten och datten

Det har hänt en del sedan jag skrev sist. Kristoffer ska nu var ledig i två månader. Ena månaden föräldraledig med Novalie, sedan semester i juni. Så två månader är han hemma nu. De månaderna kommer säkert gå fort men välbehövligt. Särskilt för honom som haft det ganska krångligt och eländigt med sin nya medicin som ska underlätta hans Crohns. Nu har han två månader att ta igen sig på och försöka återfå massa energi!

Jag skulle ha jobbat på camping i sommar och allt var nästan hugget i sten. Men jag fick ett annat jobberbjudande som jag, vid mycket eftertanke, inte kunde tacka nej till då det skulle gynna mig mer både i sommar och framöver i höst. Det är inom hemtjänsten. Något jag aldrig provat på tidigare men nu tog jag chansen. Det ser jag fram emot. Jag älskar ju äldre så när jag väl fått grepp på det ena och det andra så ska det nog gå bra det med. Jag är sådan att jag väldigt gärna vill kunna allt med det jag håller på med så att jag känner mig säker och kan ge mer av mig själv. Jag ska nog komma in i arbetet!

Vi planerar flytt till Kalmar sommaren/hösten 2015. Då behöver vi en buffert. Planen är att jag ska plugga och Kristoffer jobba(om allt går som vi vill). So far, so good. 
Vi har pratat om en flytt lääänge och även om det är ett år tills dess så känns det som om att vi snart är där. För tänk, Novalie blir ett år denna månad. Vart tog det året vägen? Swisch.

Nu ska jag in och titta på lediga lägenheter i Kalmar. För att se utbudet just nu. Även om det inte är NU vi ska flytta så skadar det aldrig att drömma lite!

One thought on “Ditten och datten

  1. Hemtjänsten behöver nog alltid personal. Ser hur svårt de har att hitta vikarier i stora staden där min mamma bor. Skönt att kunna ha ett extrajobb också. Spännande med flytt. Jag tycker Kalmar är en trevlig stad på många vis. Vi var där en del när syster min bodde där en period. Hoppas du hittar drömlägenheten!

Tack för att du har något att säga!

