Snart Valborg

I helgen var vi å grillade hos kristoffers bror med familj. Å sen,igår, var dom här för att gratta Alexis. Intag av fika var det också men inte utan att ha tränat på förmiddagen. Det kändes idag att det var länge sedan jag körde just ux! Men nu är jag på banan igen och jag har sagt till mig själv att jag inte ska äta några godsaker av de mer onyttigare slaget förrän Novalie fyller ett, då kan jag få smaka på fikat 😉
Önska mig lycka till. Det är en hel månad dit!

Idag är det vardag igen för några dagar. Sedan är det valborgsmässoafton. Vad är det egentligen och är det något att fira? Jag har inte gjort nått speciellt då på många år. Eller jo, jag förlovade mig 30 april 2010. Kom jag på. Men inte för att det var just Valborg utan för att vi gick in i ett nytt kapitel i vårt förhållande.

Valborg känns mer som en helg för ungdomen att supa på. Jag minns själv hur det var i övre tonåren. Det var det enda alla skulle göra på den dan. Alla som inte var allt för hårt hållna hemma 😉 Och det var verkligen inte jag. Jag stod för en av byns fester just på Valborg. Jag kom inte till nån brasa kan jag tillägga. Det regnade å var trist. Inte för att jag var för mkt på lyset. Det var alla andra.
Det ser inte ut att bli mycket bättre väder detta år. Nu när hela Sverige blivit bortskämda med försommarvärme.

Just på Valborg täcks hela Sverige med ett stort molntäcke. Och meteorologen utlovade snö i Dalarna och Hälsingland. Och gissa vart jag bor? I Hälsingland. Alexis som länge retat mig med din ”mera snö”-ramsa kommer allt få se på snö!!
Usch. Hon till och med pratar om julafton.

Snälla, låt det bli sommar innan!!

One thought on “Snart Valborg

Tack för att du har något att säga!

