En nybliven treåring

Ni som även har mig på Facebook å instagram(turez) har inte missat att min äldsta dotter fyller tre år idag, på självaste påskafton!
Vid den här tiden förra året kunde jag nog fortfarande inte förstå att jag hade blivit mamma för första gången. Vilken resa vi har gjort och vad stor damen är! Jag blir fascinerad varje dag över vad mycket hon kan. Vad mycket de hinner lära på så få år.

Idag fick hon givetvis massa paket men även ett påskägg. Ett paket(med pärlor+pärlplattor) fick hon vid frukost. Sedan under frukosten hittade hon paketgömman så hon fick det paket hon hade snott också. Sen efter frukost å en bit in på förmiddagen hade farmor fixat ett mystiskt snöre som hon fick följa. Ner i källaren gick den! Spännande värre.
Ända fram till ett vitt skynke. Där under fanns det något på två hjul som Alexis har önskat sig sedan snön smält.
En cykel.
Tur att mamma hade tagit med hjälmen så den kunde provköras.

Hon cyklade en stund i det blåsiga vädret. Eller åtminstone försökte lära sig snitsen. Och självklart briljerar hon där på sadeln. Vid lättare underlag kommer den där damen snart flyga fram å då är det jag som får släpa upp och ned på cykeln när hon ska fara till förskolan!! Men det gör jag med glädje. Den är inte lika otymplig som snowracern som jag fått göra samma procedur med i vinter. Det ska tilläggas att jag även dunkar upp och ned med en vagn från andra våningen då lillasyster inte klarar sig själv hemma vid hämtning och lämning på förskolan.

Utöver cykeln fick hon lite andra kreativa saker. Tex en pysselbok och en Alfons verktygslåda. Har hon lite att dona med när vi kommer hem.
För hem det ska vi, på måndag. Även om Alexis gärna hade stannat längre. Hon har sagt nu varje dag ”inte åka hem nu mamma?”, ”stanna här nu mamma”. Ja det ska vi! För hon verkar inte noterat den tiotimmar långa bilresan hit. Att man inte bara hälsar på farmor över dagen 🙂 En minst lika lång resa blir det hem.

Där väntar alla måsten men dem tänker vi inte på nu. För än är det semester!!
Glad påsk på er. Nu ska jag lägga huvudet på kudden å sova första natten med en treåring i samma rum!

20140419-213526.jpg

One thought on “En nybliven treåring

  1. Det är verkligen helt otroligt att Alexis redan har hunnit bli tre år gammal. Kan tänka mig att hon var bäldigt nöjd med dagen och presenterna! Kram

Tack för att du har något att säga!

