Blodgivning

Helgen avklarad och den där stressen inför en ny vecka infinner sig inte riktigt… eftersom att Kristoffer har semester nästa vecka(alltså imorgon och framåt) så är det ledigaklubben här. Igår lämnade vi böcker på bibblan och gick sedan till den större lekplatsen här i stan. Där blåste det och solen värmde knappt. Alexis tyckte det var lika kul ändå. Hon hade verkligen klätt på sig. Hon trodde tydligen att det skulle bli regn så ja, regnkläderna var på. Hon älskar sina regnkläder för det är Lille Skutt på dom. Vad det är för väderlek sedan det kvittar. 

Imorgon ska jag på blodgivning på morgonkvisten. Jag ska försöka ta bilder, kanske få till en video på det utpulserande blodet. Får se hur vaken jag är när jag sitter där och gör min goda sak. Jag vågar säkert inte plocka upp mobilen och sitta å ta kort när de är alldeles tyst och sköterskorna talar lite då och då sinsemellan. För då tror jag att dom tror att jag är av den generationen som tar kort och filmar allt för att lägga ut på nätet… Och det är väl inte därför jag ska ta bilder? De ska ju vara som minnen…? Nä, det är ju för att dela med mig av dom… på nätet. För att fler ska bli blodgivare, inte för massa likes.
Nå väl. Vi får se.

På tisdag är det lillfröken som ska vägas och mätas för att se om hon har gått upp nått. Sist hade hon gått ner ett tiotal gram men det är inte så konstigt när hon rör sig så mycket nu för tiden. Men hon skulle behöva lägga på sig lite spinkelinken. Alexis var likadan och henne är det inget fel på nu?! 😀 Så hon ska nog klara sig hon också, lilla Novalie. 
Och på onsdag bär det av uppåt i landet till svärmor och innan dess ska vi packa massa och jag ska hämta en kattbur vi fått låna för vi har ju två kissemissar nu för tiden 🙂
Sen ska jag frakta familjen de 60 mil uppåt i landet vi behöver ta oss för att komma till Gunnarn!

Ha en trevlig söndagskväll!

One thought on “Blodgivning

  1. Så då har ni också påsklov då! Härligt med några lediga dagar tillsammans så här kring helgen. Vår yngsta dotter var klen och tunn som liten men hon följde väl sin egen kurva och det blev folk av henne ändå 😉

Tack för att du har något att säga!

