Åter igen gryr dagen

Igår satt Alexis och ”retade” sin mamma och ropade ”mera snö, mera snö, jaa, mera snö”. Imorse hade Alexis hunnit titta ut innan vi andra ”Det regnar, jättemycket, titta mamma”. Ja, regn tänkte jag för mig själv… Tittade ut… SNÖ.
Dock inte så mycket och mest blask men det fortsätter ju och enligt en app ska det göra så nu i dagarna tre….!!! Bort med det. I mitt huvud är det vår. Här på bloggen också, det kan väl vädret ändå ta hänsyn till? Nog om det!

I helgen var vi som vanligt på lekplatsen. Novalie fick rulla runt i sanden hon också men hon ville mest krypa efter Alexis och vara där hon var. Ja huva hur det ska bli när hon kan GÅ efter sin storasyster. Alexis skriker redan att Novalie ska ”flytta sig”, ”ja ä hä nu Novalie”. Men hon vill, de flesta gånger, ha sin syster efter sig men det är mest för att göra rackartyg med henne. Ge henne saker hon inte får ha för att mamma ska bli arg. 
Jag fick helt enkelt gå med Novalie i famnen och gå efter Alexis så var Novalie nöjd. Alexis ville balansera och det var bara jag som fick hålla henne i handen när hon skulle gå runt, och ja… Novalie ville inte vara hos pappa så det är tur att mamma går på gym 😉
Gjorde lite hinder som Alexis skulle kliva över men hon trampade rätt på dom och tyckte det var kul när jag sa att hon bara fuskar! Novalie skrattar så fort Alexis gör det så dom hade det nog kul.

Igår var vi till Sandviken och hälsade på ungarnas farfar. Det var bra länge sedan och där var det massvis med saker små barn inte får ha men det var bara kul, tyckte Novalie. Ett träningspass bara att sticka efter henne å säga nej ungefär 1 miljon gånger. 
På tal om träningspass så testade jag nått nytt i lördags. Kände att jag måste få starkare bålmuskler innan jag prövar på det igen. Fast det är lite att fega ur bara för att det var jobbigare än andra träningsformer jag gör. Men jag vill kunna göra övningarna riktigt och fullt ut. Kände mig som en valross på torra land.
Testar det nog igen… nån gång. Fick träningsvärk så det var andra muskler än annars som fick jobba. Bara att köra på. Måste få upp kondisen mer. Vet inte hur långt jag klarar att springa/jogga men 5 km ska klaras av den 20 maj då det är vår ruset(ska tydligen inte sitta ihop så anklaga mig inte för särskrivning). 

Ny vecka, nya tag! Det bjöds ju på fika hos farfar så det ska tränas bort. Men nu får jag strypa igen kakhålet tills vi ska upp till svärmor i påsk!
Ha en bra dag/vecka, beroende på när jag bloggar igen. Har ju en tendens att bara leverera ett inlägg i veckan. Men tänkte jag skulle ladda in lite bilder från kameran och lägga in. Så vi skrivs!

2 thoughts on “Åter igen gryr dagen

  1. Något säger mig att flickorna kommer att få mycket kul tillsammans! Förmodligen en hel del bus också men klart att man ska reta sin mamma om det går 😉 Eller nej, det ska man nog inte… Men det hör väl i alla fall till att den yngre ska göra som den äldre. På gott och på ont!

    Ha en bra vecka!

    • Ja, så är det ju. Ibland kan jag småle åt vad de hittar på och ibland blir jag alldeles varm i hjärtat av att se hur goa de är mot varandra 🙂
      Syskonkärleken smälter mitt hjärta! 😀

Tack för att du har något att säga!

