Ny header!

Helgen har varit harmonisk. Eller ja, Kristoffer har mått dåligt och varit orkeslös. Vet inte om det är hans Chrons som ligger och lurar. Han masade sig iväg till jobbet idag i alla fall. Han kunde glädja sig åt att det är fint väder idag, vi svenskar som är så vädertokiga.
Men det är underbart. Jag som alltid trott att jag är en höstmänniska, för jag bara ÄLSKAR hösten. Men… våren med allt som blommar. Årstiderna har sina tjusningar.

I helgen var vi på stan i ett enda ärende att hitta fingervantar åt Alexis. Tygvantar. Inte lättfunnet då butikerna har gått in för en vantfri vår. Vi hittade två par för 50 kr. Köpte korv i korvmojen och gick hem. Blåsigt men soligt väder. Båda ungarna somnade i vagnen så när vi kom hem kunde vi vuxna lira lite tvspel 😉
Igår tränade jag och hade som för avsikt att pyssla lite men den orken infann sig aldrig då jag både städat och tvättat. Jag förväntade mig inte att Kristoffer skulle hjälpa till då hans energi inte var på samma nivå som min men han drog ändå sitt strå till stacken, stackarn!

Min förkylning har blivit bättre, kände jag igår på träningen, så mina ambitioner denna veckan är att träna enligt det jag skrev för nått inlägg sedan. Here we go.
Det är tre födelsedagsbarn denna veckan också. Först ut den 27 mars så fyller tjejernas kusin, Minnonna, ett år(hon skulle varit tio månader som Novalie, men som sagt, brådis) och Kristoffer blir 32(ja, jag är ihop med en gubbe. Jag som blir 26 höstar i aug) och den

Julafton med moster Malin och kusin Minnonna

Julafton med moster Malin och kusin Minnonna

28 mars fyller min syster/Minnonnas mamma 27 år. Minnonna har kalas i helgen. Och det ville jag gå på. Kruxet är att vi bor 78-79 mil ifrån varandra. Så en annan gång.

I lördags fick jag en impuls att Novalie skulle flytta in till storasyster. Så nu sover båda flickorna i samma rum. Första natten var jag nervös, Ville fick sova bredvid mig som ett substitut. Jag fick dåligt samvete att den där lilla(10 månader idag) bebisen skulle sova där inne själv. Lugnade mig med att storasyster ligger ju i samma rum. Alexis tyckte att allt var spännande och kunde knappt vänta på att få sova! Novalie sover bra där inne.
Hon brukar vakna vid tiosnåret på kvällen för nappinsättning och så vid ett igen eller så. Hon håller sina tider. Jag gick in vid tio igår då hon gnällde och sen sov jag nog som en stock för Kristoffer påstod att han gick in till henne nån gång på natten också. Men jag har inte märkt nått, sov fram tills dess att Alexis kom in vid fem å ville ha välling.

Novalie sov nån halvtimme till annars så brukar båda vakna ungefär samtidigt… vid fem. Att få sova till sju, det är rena sovmorgonen det. Jag är lite av en morgonmänniska så egentligen gör det mig inget. MEN om helgerna kan man väl få sova till sju?! Inget våra barn förstår!

Måndag = vilodag = veckohandling.
Ha en underbar dag. Ta vara på den för den kommer aldrig åter.
Dessutom, som ni har märkt, ny header!

4 thoughts on “Ny header!

  1. Det har vi märkt ja och den är supersnygg!

    Det går säkert bra för flickorna att dela rum. Våra sov i eget från tre månader. Ja, så hjärtlösa var vi 😉

    Kram

    • Alexis flyttade in i sitt rum när hon var tio månader och det kändes väl konstigt de första nätterna men oj så mycket bättre hon sov och det kändes inte allt lika farligt som nu. Vet inte om jag blir blödigare och blödigare för varje barn haha

Tack för att du har något att säga!

