En helg vanlig dag?

Jag var pepp på denna träningsvecka som var i antågande men jag tog hänsyn till min förkylning så inga konditionspass avklarade, däremot styrka. Det märktes att jag hade virus i kroppen då jag inte kunde ta ut mig helt. Det känns skönt att veta att jag inte kommer vara förkyld resten av livet. Imorgon är det ett hemmapass som gäller för idag är det FREDAG!

Och jag har redan ätit min kvot för denna veckan vad det gäller FÖR goda saker då det blev MAX igår. Jag får sippa på min vitamindricka och käka nötter 😉 Det är gott det också.
Enligt Alexis är det helg när pappa har kommit hem å då får man godis… gissar att en viss pappa har sagt det till henne. På det viset kanske jag slipper tjatet från det att hon kommer hem från förskolan tills hon får sin vilja igenom. Jag kom just på att jag är mycket bättre på att säga nej och hålla på mitt ord än förut. Kanske för att hon också har lärt sig att efter en stund är det ingen idé. Och självklart knorrar mammahjärtat när hon blir ledsen för att hon inte får det hon vill. Då kan jag börja tänka ”men är det så farligt om hon får en liten bit då?” Men då går jag ifrån mitt ord och efter en stund är det som om inget hade hänt.

Vad hon nu har börjat med istället är att säga ”Jag få aldjig…” eller ”dumma mamma”. Antar att det är sådant jag får ta. Nej är nej och så är det slutdiskuterat. Eller så är det nej nu och så berättar jag när hon kan få nått. Tex efter maten. Då brukar stormen gå över lite snabbare 😉
Imorse, då snackar vi halv fem på morgonen, så kom Alexis in till oss. Ville ha sin välling å sen ville hon leka med lera sa hon… halv fem… Sa jag att klockan var halv fem på morgonen?!

Jag gjorde välling till henne och sa att vi kunde lägga oss på soffan men vi ska inte se på tv utan bara vila. Hon somnade och jag slumrade väl en stund men fick inte så mycket utrymme. Vi gick till soffan för att inte väcka de andra björnarna som sov. Efter 40 min ungefär hör jag en röst inifrån sovrummet. Den lilla prinsessan som ville väcka pappa. När jag lämnade dom låg de och sov tillsammans i vår säng. När jag, efter att ha hört Novalies jollrande en stund, kommer in i vårt sovrum så sitter Novalie och roar sig själv i sin säng medan pappan tog en microvila haha. Hon var nöjd så det gick ju bra 😉

Antar att jag kommer somna till ”fredagsmyset” när ungarna har lagt sig ikväll. 
Imorgon blir det nog stan för att köpa nya fingervantar åt Alexis och strumpor åt Novalie. Sedan vill Alexis in i godisaffären för att se om hon vill köpa nått av de stora ”kinderäggen” de har där. Hon kollar ju jämt på sånt på Youtube. 

http://www.youtube.com/watch?v=L1r6OuJsiqE
Hon älskar så klart Dora äggen! 😉

Nu ska jag ta det lugnt innan Novalie vaknar! Sen är det lek fram tills storasyster ska hämtas från förskolan.

3 thoughts on “En helg vanlig dag?

Tack för att du har något att säga!

