Snö? Jävla snö!

Det största samtalsämnet idag är inte att jag har fått jobb över sommaren… Nej. Utan vädret. Vad hände, undrar jag? Jag hade börjat fantisera om nya vårskor, träna på utegymet som ligger ett stenkast bort. Jag har njutit av stunderna vid lekparken igen. PANG!! Så kom snön från ena dagen till den andra. Massa snö. Så fram med snowracern igen, på med alla kläder vi nästan sluppit.

Det verkar som om att alla gatujobbare också blev tagna på sängen då snöskottningen inte kom igång förrän nu på eftermiddagen här vid oss. Drygt. Jag svor och hade mig på väg till och från förskolan. Dra vagn å snowrace. Har gått bra men nu vare så mycket snö, opackat. Så allt blev blä. Fast Alexis tyckte det var bra sa hon vid frukost ”Då kan fajmoj och jag å Novalie å pappa åka skovtej nä vi äj hos fajmoj sen” Hon håller koll på saker och ting minsann.

Hennes farmor bor långt uppe i norr och dit ska vi på ett besök över påsk. Och då kanske det kunde bli en skotertur om snön ligger kvar. Så det ser hon fram emot, tydligen. Eftersom att det var det hon kom å tänka på när hon såg all snö genom fönstret imorse.

För att tala om annat än väder så drog jag även vagnen till BVC idag där den yngsta lilla prinsessan skulle vägas och mätas. Hon hade växt nån centimeter men gått ner 25 gram. Hon har haft en släng av vattkoppor sedan sist samt så sitter hon inte still en vaken sekund. Går efter möbler å kryper efter katterna å ska dra dem i svansen, tar några stenrester i hallen å snabbt in i munnen. Ett evigt sopande å dammsugande här hemma! Då får jag också lite extra motion 😉

På tal om motion så blir det Vår Ruset den 20 maj. Därför måste jag få in lite mer kondition i träningen. Har kört mycket styrka på sistone. Så here we go!!! Run, run, run.

Träningsveckan om jag får bestämma.
Måndag: Vila. Egentligen hemmaträning men haft nån slags sjukdom i helgen som är kvar.
Tisdag: spinning 30 min, styrketräning 55 min.
Onsdag:UX styrketräning med flås!
Torsdag: 35 min cardioträning
Fredag:Vila
Lördag:Hemmaträning
Söndag:UX igen.

Sedan ska de hållas också. Känner att jag har en förkylning i kroppen men den håller vi tummarna för att den inte ska utvecklas mer.
Här ska fläsket bort.

6 thoughts on “Snö? Jävla snö!

  1. Grattis till sommarjobbet! Det borde väl slå allt vad snö heter kan man tycka 🙂

    Vilken fart du fått på träningen. Minst sagt imponerande. Själv känner jag mig som en soffpotatis vilket det måste bli ändring på… Nya tag måste det bli. Punkt slut.

    • Jättekul med sommarjobbet! Energin? Den får jag låtsas att jag har haha. Har jag inte energi innan träningspasset så får jag det efter, och det är garanterat. Så det är bara att masa sig dit!

  2. Jajamen håller med Alexis,klart att vi ska ha snö kvar o vinter ett tag till, Fajmo o Alexis håller tummarna. Bra jobbat, du ligger i med träningen och det syns. Många STORA KRAMAR till er ♥

Tack för att du har något att säga!

