Vad vore vi utan world wide web?!

Det här med sociala medier. Vissa gånger så tycker jag att det finns massa negetiva effekter men jag tror banne mig att det är fler positiva. De negativa är att mobbaren följer med en hem och överallt där man är och stannar inte bara i skolan. För de finns bra många fega haters där ute i cyberspace. Vissa av dom är haters även i det verkliga livet. Dåligt funtade människor. Oftast så säger man att det är mobbaren själv som behöver hjälp och mår dåligt och behöver trycka ner andra! Vet inte vad jag tycker om det riktigt.

Samtidigt som det finns elaka människor på nätet så har, i alla fall jag, kommit över några riktigt bra människor. Förut hade jag kompisar från nätet som blev kompisar på riktigt eftersom att vi inte bodde så långt ifrån. Ett gäng som höll ihop. Men det kändes inte som om att vi liksom träffades på nätet ändå, även om det kanske var så. För den ena kände den andra och så vidare, gemensamma kompisar som vi inte visste om.

Och så har jag dom som bara finns där vars bloggar jag följt i flera, flera år och som i sin tur har följt mig. Det känns som om att jag känner er fastän att jag inte gör det. Eftersom att jag följt en del bloggar under en längre tid så känns de bloggarna mest intressanta. Jag har försökt fastna för nya spännande människor men inte lyckats. Jag har aldrig följt några storbloggare för där är det mest bara dagens outfit och produktplaceringar. 

Sen har jag några vänner som bloggar vilket hjälper mig att hålla koll på dom 😉 Så som de håller koll på mig. För hinner man inte ringa(!) så hinns det väl läsas några rader i farten.
Vad jag inte gillar med cyber, mest facebook, är att ingen behöver längre komma ihåg min födelsedag 😉 Så ego är jag 😉

Men tänk vilket bra sätt att möta nya människor på, sådana som man inte träffat annars. Tänk den kärleken som börjat spira mellan två personer och så håller det i sig i resten av sina dagar. De flesta av mina vänner har träffat sina pojkvänner på nätet. Och det har varit blandade resultat. En del har varit ihop i årtionden(nästan) medan andra har några år på nacken. Jag har i mina dagar in the world wide webb pratat med många människor och fått ett stort utbyte av tyck och tänk och bara varit där som bollplank för någon som inte mått så bra som i sin tur har stärkt mig och fått mig att reflektera över mig själv(nu pratar vi om mina övre tonår).

Jag började blogga 2007 i samband med att jag och min klasskompis gjorde en resa till Rumänien i ett projektarbete. Där hände det så mycket och var så många intryck att jag ville få det på pränt och dela med mig. Sen dess har det rullat på. I början var det flera inlägg på en dag, sen ett varje dag. Och nu, lite färre då tiden blivit mer knapp 😉
Men jag försöker leverera!

Sedan har vi instagram(turez där) också. Där har jag börjat följa en del nyhetsankare och andra offentligt tråkiga personer. Det som är roligt med det är att se hur de är off set och då blir de genast mycket roligare. Dom är mänskliga! Att veta att det där nyhetsankaret haft en hård helg med sena kvällar men sitter ändå där så alert på måndagsmorgonen osv. Kändisar har fått andra forum än en hemsida att nå ut till sina fans. Ja, vad vore vi utan world wide web. Som fyller 25 år i år, tror jag!

Idag ska jag på jobbintervju och sen tar jag helg!!
Ha en bra sådan.

4 thoughts on “Vad vore vi utan world wide web?!

  1. Lite roligt att du drar upp om just kompisar. Emma o jag pratades vid idag i telefon, då kom ditt namn upp. Hon sa ”ni har väl varit vänner länge nu?” Ja sa jag, ”det sa ju klick med en gång”. Och vad jag vill minnas har vi aldrig grälat. Vi ringer typ aldrig varandra, men skriver då och då på fb och bl.a här. Vi vet på ett sätt vart vi har varandra. Jag hoppas du vet det och jag hoppas du vet hur betydelsefull du är för mig. Jag hade vänner långt innan vi träffade varandra, men aldrig någon som fastnat i hjärtat som du ♡
    KRAM

    ps, lycka till idag !! 🙂

    • Vad kul! Ja. Du var intressant från början för på något vis så delade vi samma känsla. Annorlunda familjer. Nä, jag kan inte heller minnas att vi har grälat. Och det är väl de bästa av vänner som man inte behöver ringa stup i kvarten. Man vet vart man har dom! Kravlös vänskap. Vi har alltid haft det kul tillsammans och jag är glad att vi har börjat ses igen när jag är i krokarna! Lär bli betydligt mer sedan när vi flyttar till Kalmar förhoppningsvis nästa år.
      Du betyder mycket för mig också och det känns som om att man kan prata med allt med dig! För du dömer ingen och inget är för konstigt att säga så tack för att du finns!
      Igår skulle jag varit på intervju men chefen var frusen och skulle bada bastu så vi ska ses om nån timme! 🙂
      Kram

  2. Jag har lärt känna många trevliga människor via bloggen och träffat en del av dem! Hur roligt som helst 🙂 Så nog överväger fördelarna tycker i alla fall jag…

    Hoppas att det gick riktigt bra på intervjun!

Tack för att du har något att säga!

