Måndag igen och jag är inte bitter

I torsdags var vi på sportlovsaktivitet som vi på hyresgästföreningen styrde upp. Alexis och Novalie var med. Alexis fick måla på en spånskiva och jag kunde inte låta bli. Novalie sov ju så jag var tvungen att hitta på nått. Det kom och gick folk hela tiden, mest barn. De fick en godispåse efter att ha målat en spånskiva för de ska användas till en stor tavla.
Kristoffer kom och tog barnen så att jag kunde hjälpa till och städa ordentligt efteråt. 

I fredags var Alexis hemma från förskolan för vi skulle till Buspalatset med Frida och hennes familj + Anna och kusin Eddie. Mycket mer folk än vanligt då det var sportlov. Mer var det när vi skulle gå för vi hann knappt lyfta stjärtarna från stolarna när vi skulle gå innan någon satte sig på den. Nästan så var det. Tur att vi kom precis när det öppnade. 
Efter buspalatset åkte vi hem till oss Frida m familj hängde på.

Detta bildspel kräver JavaScript.

Alexis och Novalie somnade ovaggade på kvällen vill jag lova. Tog inte många sekunder i lugn och ro förrän de snarkade. Alexis hann inte ens komma till sin säng!
Det tar på krafterna att leka från morgon till kväll.

DESSUTOM, jag höll på att glömma. Ett jobb jag sökte och verkligen ville ha, ja… jag ska på intervju till det på fredag!!

Lika var det på lördagen då vi åkte till Fridas pappas stuga över dagen. 
Den första riktiga vårdagen om du frågar mig. SOLEN SKEN och det var varmt…. där de var lä. Man kan inte gå allt.

Vi grillade korv och senare till middag grillade vi kyckling.
Sen åkte vi hem och ungarna somnade i bilen. Lättnattat i helgen 😉
Igår efter att ha tränat och ätit så gick jag och Alexis ut i lekplatsen där hennes lekplatskompis kom ut. Så de hade kul. Än har de inte hängt ut några gungor men de kommer väl om vädret börjar att vara så här. 
Nu skiner solen igen och det är lite mindre blåst idag. Egentligen borde vi gå ut en stund idag också men det är andra plikter som kallar i vardagen. Veckohandla, till att börja med.

Jag som inte brukar gå på träning på måndagar funderar på att göra det idag då det är ändrade planer i morgon på kvällen, nämligen tvättning. Tänkte haft två gruppträningar på rad i morgon. Kanske hinner jag med ett av dom istället för båda. Vi får se. Veckans måltider och träning är planerad i alla fall. Jag är 900 gram ifrån första delmålet och inget ska få stoppa mig i min framfart! Mycket må vara gott här i livet men inget är godare än att må bra och känna sig stark. Jag åt en semla förra veckan och det var veckans ”unna-mej-grej”. Allt handlar om bra planering och en stor portion vilja!

Ny vecka, hårdare tag!

4 thoughts on “Måndag igen och jag är inte bitter

Tack för att du har något att säga!

