En bra vecka har påbörjats.

I helgen har vi umgåtts med Kristoffers familj då hans mamma varit nere sedan i onsdags då de i torsdags skulle på begravning. Trots omständigheterna har det varit trevligt och lite för mycket gott att äta 😉 Men det är bara att skärpa till sig igen. Och självklart infaller den där fettisdagen idag och SOM JAG HAR längtat efter semla. Den satt som en smäck kan jag säga och här var det ingen överprissemla från snabbköpet. Jag gjorde dom helt själv!

Innan den slank ned så åt vi en laxmiddag från Linasmatkasse som vi har denna veckan! Utsökt om du frågar mig. Så den rätten lagas fler gånger. Nya tag blir det imorgon.
Vi var på stan i lördags där jag inkasserade ett nytt träningslinne och en blus. Alexis fick en ny tröja och nya byxor. Pappan gick lottlös hem och då var det han som skulle shoppa!! Men hittade inget som föll i smaken. Det var reor överallt i stan och så kunde man få extra rabatter när man drog en lapp eller slog sönder en ballong och så fick man angiven rabatt på köpet, även de som det var halva reapriset på!

Detta bildspel kräver JavaScript.


Jag brukar träna på gym onsdag, torsdag och söndag och fredag, lördag är vilodagar då jag tränar hemma de andra dagarna. Men nu ska jag träna hemma alla dagar utom fredag, förutom de dagar jag är på gymmet. För i februari gick jag upp ett kilo och jag har svårt att tro att det är i muskelmassa då jag inte var lika återhållsam i februari som jag var i januari. Nu är jag på rätt bana igen.

På torsdag ska jag tvätta själv med två kids. Springa upp och ned i tvättstugan. Jag har sagt att jag aldrig mer ska göra det men i min enfald så tror jag att det kommer vara lättare nu när Novalie kan sitta själv!
På torsdag ska jag även ta mig till hyresgästföreningens sportlovskul där alla barn som målar en teckning till utställningen får en godispåse. Jag som förväntas vara en i områdets arbetslag ska vara med och hjälpa till. Lycka till, till mig.

På fredag kommer Frida med familj till trakterna och då blir det buspalatset för hela slanten! På lördag ska vi till Fridas pappas stuga där de håller hus så det ser ut att vara en bra vecka det här!

2 thoughts on “En bra vecka har påbörjats.

  1. Vilka proffsiga alster du lyckats med! ”Alla” verkar vara hur bra som helst på att virka. Jag får nog ta mig i kragen och testa igen…

    Lycka till med nya tagen. Här borde sådana också tas…

    Kram

Tack för att du har något att säga!

