537 dagar

För 537 dagar sedan började en ovälkommen blödning. Vi som ville bli gravida var inte glada. Men senare skulle det visa sig att det faktiskt var den sista blödningen på lääänge. Ja, 537 dagar. Idag har jag återigen fått bevis för mig att jag är en kvinna, en ogravid sådan(jag är skyddad, no kids här).

Det har varit sköna 537 dagar. Omtumlande dagar också för den delen då de har betytt en graviditet och en tid som tvåbarnsmamma. Mamma kommer jag vara så länge jag lever men nu är de 2. Båda börjar bli stora och ja. Nu när mensen är här igen så kan jag härmed meddela att Novalie inte är en bebis längre. Hon är en dam med stor nyfikenhet på ALLT och envis som en åsna!! Her way or no way.

Nog om det. Mens! Jag har aldrig förr tyckt att jag beter mig annorlunda vid denna tidpunkt på månaden. Jag vet inte om de som nånsin bott med mig kan dementera de uppgifterna.
Men nu – kort stubin och en längtan efter att få trycka i mig en chokladkaka. Kombination med att vara tvåbarnsmor, ja. De är dem som jag blir arg på för småsaker. Kanske inte Novalie, där blir jag bara irriterad över allt smått hon lyckas hitta på golvet å äta. Tycker jag dammsugar å sopar hela tiden.

Det är första dagen på resten av mensveckan och jag tänker hålla tillbaks både humör å begär. För jag har inte käkat godis sedan förra året och ser ingen anledning till att göra det nu heller. Att vi ska till affären så att övriga medlemmar i familjen kan välja fredagsmys… Ja, lycka till till mig att hålla emot. Jag kan sträcka mig till en cellsiusdryck.

Nu ska jag gå å blöda och ta hand om mina barn

Trevlig helg!

One thought on “537 dagar

Tack för att du har något att säga!

