Love is in the air

Alla hjärtans dag. Den hade jag nästan glömt och inte alls räknat in i min matsedel så idag när Kristoffer slutat jobbet får vi inhandla det som behövs för en romantisk barnvänlig middag. När vi firade får 6-årsdag insåg jag att det inte blir så romantiskt med två ungar. Eller ja. Vi hade tända ljus, god mat, gott att dricka, efterrätt bra stämning… Sedan kan vi addera två barn som inte vill äta eller vara lugna. En ligger på golvet och skriker att snart är det helg osv… Vi får se hur det blir ikväll.

Alexis satte jag ledig idag för jag tänkte att vi skulle pyssla och göra lite hjärtan till farsan i huset. Som jag förövrigt gjorde mackor åt som han skulle ha på fikat på jobbet. Jag hade stansat ut korvarna som hjärtan med hjälp av pepparkaksform. Vad som väntar honom här näst är ett foliehjärta med texten smaklig måltid på.
Nu till det jag ville komma till. Pyssla… Ja, men ungen har 38.4. Så det är feber. Vi får se hur tapper hon är. Vi som har planerat helgen redan. Men är hon hängig så får vi ställa in planerna.

Imorgon är det Retoy på bibblan där man tar med sig leksaker som man inte längre leker med. Lämnar in dom och får något slags kvitto på det och så kan man leka sig till nya leksaker som får följa med hem. Då lämnar man kvittot på hur många leksaker man lämnat och så får man ta lika många, eller färre med sig hem.
På söndag är det poppis loppis där vi tänkte hitta lite pussel till vår pusselgalna tjej. Vi får se hur dagen ter sig.
Vi ska i alla fall på stan, tjejerna och jag, å köpa lite vin. Lycka till, till mig 😉

Alla hjärtans dag!
Ha en bra sådan 🙂
Love is in the air.

3 thoughts on “Love is in the air

  1. Love is … sannerligen … in the air … hemma hos er. Vad omtänksam du är och anstränger dig att göra vardagen (OK det är Alla Hjärtans Dag) till fest. Vad härligt att öppna sin matlåda och hitta korvarna som hjärtan. 🙂

    Kram på er!

Tack för att du har något att säga!

