En ny vecka

Buspalatset i fredags gick bra. Varför skulle det inte göra det? Eller ja, Alexis trillade ned för en stol när vi skulle hem men det var väl mitt fel som ställde henne på en stol för enklare påklädning och så när jag skulle sträcka mig efter hennes skor, pang.
Inte nog med att hon INTE ville följa med hem, hon ska slå sig på vägen ut också 😉

Annars var det kul både för kaffepimplande föräldrar som för barnen. Var himla lugnt där, inte mycket folk alls. Annars kan det bli sånt surrande.
Efter buspalatset åkte vi och hämtade mannen i huset. Jag hade dessutom i torsdags gjort en smörgåstårta som skulle avnjutas och det gjorde den! Himla gott!
Alexis var väl lite tveksam, petade mest i sin bit. Men vi andra åt med god aptit.

Det blev inget bibliotek. Vi var bara hemma och gjorde inte många knop. Jag rensade bland gamla pärmar och hade mig. Fixar med en ”pysselhörna” så att jag får ordning på alla saker vi har. Sen får vi se när orken till att faktiskt pyssla infinner sig.

Igår var jag på ett gruppträningspass jag gick på en del innan jag blev gravid med Novalie. Just innan jag avbröt min träning då hade jag ökat med vikter på stången. Jag började försiktigt och la inte upp lika mycket som då. Men det var ingen som helst utmaning i det. Så jag fick lägga på mer! Jag underskattade mig själv helt enkelt. Inte så farlig träningsvärk idag. Så ska försöka få in ett sådant pass i veckan. Jag blev glatt överraskad att musklerna fanns där ändå.
Jag mätte mig på alla bredder i helgen 😉 För att jämföra med ett par äldre mått. Jag skulle mätt mig i början av året för att se vad jag slutligen hamnar men måtten innan jag blev gravid med Novalie fick duga.

Och jo, det var några cm här och där som var borta. Särskilt runt höften. Jag hade hoppats att överarmen blivit fetare(för alla muskler jag i min skalle har byggt) men det var minus även där 😉 Får se när det blir plus där igen. -3.2 kg blev det i januari. Nu är det ny månad och hårdare tag! Får jag – 3 igen är jag mer än nöjd. Heja stranden 2014!
MEN jag har börjat känna mig förkyld och det är något som håller på att bryta ut. VILL JU KUNNA träna. Men bättre å vila upp sig och köra igen när jag tillfrisknat. Men än är det krut i pipan!

Trevlig måndag.

4 thoughts on “En ny vecka

  1. Härligt att musklerna är kvar och att du är på G! Jag måste också se till att komma i form inför sommaren. Några kilon måste bort! Helt klart…

    Kämpa på!

Tack för att du har något att säga!

