Trevlig helg

Veckan börjar bli helg. Och det betyder, som Alexis skulle säga, ”Nu e de helg, Hurra, hurra” För tydligen betyder det popcorn och godis 😉 
I måndags var jag på öppna förskolan med Novalie, i tisdags tog jag ju med Alexis dit också när hon varit på sin förskola. 
Var där och lekte några timmar, sen hem. Alexis slumrade till på sin snowrace när vi skulle hem!(?) Hur det ens är möjligt haha. Men det gjorde hon. Det betyder att hon har haft mycket att stå i.
Det var kul att ta med henne dit. Se lite hur hon funkar med andra barn. Annars så lämnar jag bara henne åt sitt öde på förskolan.

Novalie var lugnare än vanligt när vi var där. Iakttog mer. Efter ett tag så började hon på lite smått och snacka och hade sig.
Hon somnade också på vägen hem men hon sov lite mer komfortabelt än Alexis. Hon hade ju den varma vagnen.
Sedan har det varit träning för mig. Hinner komma hem, äta, natta barn, städa undan efter virvelvindarna å sen sätta sig ned och vila sina trötta ben till Farmen, sen i säng. Notera att vi ser farmen via en playfunktion på vår tv eftersom att de hinner sändas på tv innan vi är klara 😉 Men sover gott det gör vi!
Åtminstone nu när Novalie sover i sin säng.

Imorgon bestämde jag och Anna att vi skulle ta med barnen på Buspalatset så de får leka av sig lite. Så kan vi sitta och dricka kaffe 😉 Så hon lär somna ovaggad imorgon och säkert utan popcorn. Det får vi ta på lördag istället! Då jag hade tänkt att vi skulle till bibblan och lämna lite böcker och låna nya.
Helgen lär gå lika fort som vanligt och sedan är det måndag igen.

God kväll och trevlig helg!
PS: Idag gjorde jag tre olika smörgåstårtor(eftersom att Kristoffer är kräsen och Alexis är barn) som ska avnjutas imorgon. Blev sugen på det när min brorsa sa att han skulle ha det på sin födelsedag!  DS

One thought on “Trevlig helg

  1. Så trevlig och mysig din tillvaro låter! Känns ju som en evighet sedan man var i den sitsen 😉 Smörgåstårta är ruggigt gott! Speciellt med räkor och lax…

    …fast här blir det tacos 🙂

    Ha en kul helg!

Tack för att du har något att säga!

