En liten pick(eller en stor, vad vet jag)

Jag har börjat kika efter jobb. Jag minns knappt hur man gör även om det var lite mer än ett år sedan jag sökte och fick ett jobb. Nästan så jag undrar vad ett CV är. Men det vet jag ju. Ska bara finslipa det och sätta hjärnan på WORKMODE. Jobba? Jag fantiserade lite. Lämna ungarna på dagis och gå till ett jobb. Inte vara hemma och byta blöja och söva bebis… Jag ska ut i jobbdjungeln(även om den djungeln har dabbats utav trädkapning då jobben inte växer på trän..). Denna gången ska jobbet vara hållbart för jag är inte gravid, ska inte gå hemma med barn mer.

Just nu tittar jag efter sommarjobb men allt annat är också av intresse då jag hellre hoppar på nått långvarigt än bara över sommaren. Även om de som är över sommaren tenderar att vara lite roligare. Just nu kikar jag på olika campingar jag skulle kunna tänka mig att jobba hos. Ser lätt fram emot en sommar med massa turister! Jobba. Det är sånt man gör när man inte går hemma i tre år haha.

Natten bjöd inte på så mycket sömn. Vet i katten va det var med Novalie. Vände och vred och gnällde så att till och med Alexis(som hade kommit insmygandes å lagt sig i vår säng) börja nynna på vaggvisor och be henne vara tyst. Jag ville inte gärna gå omkring och bära henne utan göra det så tråkigt som möjligt så hon skulle vilja somna om… Timmarna gick. Till slut tog jag upp henne å vaggade henne i min famn. Hon somnade, jag lade ned henne och vi fick sova ett par timmar innan nattdjuret ville upp igen. Alexis sov kvar nån halvtimme till innan hon kom upp. Vid ovanligt bra humör.

Vi kom iväg i skaplig tid till förskolan. Jag som upplever det som om att vi måste skynda oss varje morgon. Alexis sjöng ABC-låten om och om igen på väg till förskolan. Vid gott mod. Jag hade tänkt sova nu när Novalie sover i vagnen men nu är min hjärna igång och kommer inte kunna varva ner på en stund.

På vägen hem från förskolan såg jag att någon hade gjort ett hjärta av urin i snön. Och nån annan sak som såg ut som en raket… eller en kantig… penis. Jag antar att det är en människa som gjort mönstren i snön eller en väldigt konstnärlig och kissnödig hund. Jag gissar på det förstnämnda. Men vem f*n är så dum att dra fram picken i detta kalla väder? Den borde dragit sig invärtes så fort den kalla luften omsvepte den. Nöden har ingen lag, tydligen. Var säkert två fårskallar som ställt sig och urinerat, alternativt EN väldigt kissnödig pöjk.

Ikväll är det UX-träning som gäller igen. Gjorde första passet av det igår. Ojojoj! Jag var inte så stark som jag trodde. Men träna, träna så ska jag nog bli starkare. Det är ju själva poängen.
Ha en trevlig torsdag!

PS: Min lillebror Jimmy fyller 22 år idag! GRATTIS TILL DIG och hoppas du har råd med en tårta denna fattigaste veckan på året.

One thought on “En liten pick(eller en stor, vad vet jag)

  1. Så det börjar redan bli så dags att söka jobb. Ja, tiden går fort. Hoppas att du hittar något bra. Vet inte hur det är där ni bor men här är det inte så lätt…

    Lycka till!

Tack för att du har något att säga!

