Full fart i backen

Egentligen har jag lite bilder att dela med mig av till er. Men jag har inte satt över dom från kameran men det kommer väl vid ett senare tillfälle.
Helgen har så gott som spenderats i pulkabacken och det var vi inte ensamma om. Grillen intill backen gick het vill jag lova. Vi gick ut när vi ätit lunch så vi utnyttjade inte den faciliteten. Men det gjorde så gott som alla andra familjer. Nån hade med sig en engångsgrill som de tänkte använda.

Ja, det var trevligt och fort gick det med snowracern. Novalie var vaken en stund och skrattade åt de som åkte. Sen somnade hon och sov gott i vagnen. Det jobbigast var att ta sig upp för backen. Men det var ju lite extra träning, det är aldrig dumt 🙂
Även om jag inte är ett stort fan av snön så är det roligt att ha roligt med barnen.
Och jag har blivit en riktig fegis på äldre dagar. Förr så slängde jag mig ut i backen utan att tänka mig för. Men då var hjärnan inte riktigt färdigväxt. Och nu med min mammahjärna. Allt är farligt.
Kristoffer sa åt mig att svänga lite häftigt i slutet av backen för det tyckte hon var roligt…
SVÄNGA LITE HÄFTIGT?!
Jag försökte mig på en sån där häftig sväng.
Vilken jävla messväng det blev och sen rätt ut i en snövall. Vilket resulterade i att Alexis fick massa snö i nyllet. Bra där morsan! Fast hon tyckte att det var roligt, inte alls farligt och hon var absolut inte rädd.

Så kanske är jag en mes men jag tinade lite där ute i snön. Om jag bara försökte släppa allt det där FARLIGT, FARLIGT åt sidan och slappna av å ha kul istället! Det gick ganska bra…

Tydligen har årets fattigaste vecka börjat, om man ska tro media. Denna veckan i januari, innan lön. Då är det bra att ha barn. Barnbidraget kom idag så vi har varit och fyllt på skafferiet! Det går ingen nöd på oss då alltså.
Trevlig måndagskväll!

4 thoughts on “Full fart i backen

  1. Jag tror att man bli försiktigare med åren och även som mamma. Jag hade inte svängt för häftigt heller.

    Denna vecka är nog tuff för många. Lönen kom den 20/12 och så får man vänta till den 27/1. Även här är kontoställningen låg men vi har ju en reserv om det kniper. Men när barnen var små var den där reserven inte så stor…

    Det samma!

    • Nä, det finns massor av hål att stoppa pengarna i. Men nu klarar vi oss tills det rasslar till den 25 och den 27 här 🙂
      Men inte kommer vi dö för det 😀

  2. Nog märktes det på stan i dag att det är tomt på mångas konton. Jag var ensam kund i de flesta butikerna och gjorde nog expediterna besvikna med att gå igen, utan att handla något!
    Men när det bli halva reapriset då ska jag slå till och köpa ett par extra gummistövlar!
    Trevlig läsning hos dig!
    Kram M.E

    • Det kanske är nu man ska våga sig ut på stan, när det inte är så många där. Slippa vänta i köer osv! 😀
      När är det halva reapriset då? 😀

Tack för att du har något att säga!

