Trevlig helg

Fredag igen. Träningen denna veckan har varit lite på sparlåga känner jag men det har sina förklaringar då min pappa ligger på sjukhuset. Mer om det är det ingen idé att gå in på men läget är/var allvarligt jag vet inte.
Än har jag inte pratat med honom själv medan de andra varit och hälsat på honom.
Men jag bor 70 mil ifrån och bara det känns som ett handikapp. Aja. Det är anledningen till att vara opepp.

Visst har jag velat käka upp alla kakor vi har i frysen, köpa 1 kg godis å tycka att allt är piss men det gäller att tänka om.
Har gått ned 2 kilo detta året och tänker bara låta det gå ner. Inget annat är acceptabelt. Så därför har jag hållt mig borta.
Ännu viktigare att inte stoppa in mer kalorier om det inte görs av med något. 
Så än så länge är jag på topp.
När jag känner mig frestad så försöker jag tänka på känslan efteråt, när man tillåtit sig att äta för mycket av det goda. Det är inte kul, det är nästan ångest. Och jag mår mycket bättre med mig själv när jag avstår och fortfarande har siktet inställt på mina mål.

Ikväll är det fredag och då blir fredagsmyset grönsaker med dipp!
Jag hade också tänkt köra ett träningspass här hemma.
Börja helgen på bästa tänkbara sätt.

Det snöar och snöar så i helgen får det bli att åka lite i backen med Alexis.
Bra träning att dra en vagb + en snowracer efter sig! Hej och hå!
God Helg!

3 thoughts on “Trevlig helg

  1. Det var tråkigt att höra med din pappa. Hoppas att han snart är på benen igen. Kan förstå att det är jobbigt när man bor så långt borta.

    Kram och go helg!

Tack för att du har något att säga!

