Supermamman

Den minsta är fortfarande förkyld men febern verkar vara på väg ned. Hon är nästan helt täppt och inget verkar hjälpa den lilla näsan så de senaste nätterna har inte varit glamorösa men det hindrade inte mig ifrån att träna två pass igår med Anna medan lilla brodern Eklund var hos oss och höll ställningarna med kusinerna. Kristoffer styrde kosan med tre ungar medan vi rörde på fläsket.

Idag blir det ett 35 minuters pass med cardio sedan får jag hem och ta det lugnt(?).
Jag har tagit på mig att lämna böcker på bibblan, kolla vilka filmer det går på bio just nu samt handla mat… med 2 barn… 
Jag har gjort det förr och det var jobbigare när Novalie var mindre men nu går det ju att muta henne med en banan eller så om hon börjar bli kinkig. Alexis är lugn medan hon äter sin banan (Willys bjuder alla barn som handlar med mamma och pappa på banan). Sen ska hon iväg och klättra i yoghurthyllan å hämta någon slags squeezeyougurt med en drake på(väldigt viktigt att hon får ta ned den själv, på så vis slipper jag en grinig unge som skriker ”dumma mamma” över hela affärn). Sen brukar hon väl lyssna ganska bra. Iaf tills vi kommer till kassorna där allt godis finns. Sist så tog hon tre tablettaskar och la i sin vagn. Låt gå men hon har inte fått äta dom än, för det är inte helg. Så hon har sitt fredagsmys redan inhandlat.

Jag tror ändå att handlandet blir när Kristoffer slutat jobbet. Vi får hämta honom efter lämnandet av böcker osv. Och jag hoppas att det går smidigt. Det finns en risk att Alexis tar av sig alla ytterkläderna och vill stanna kvar, låna nya böcker. Men det var inte min plan idag. Vi får se hur det går. Lycka till, till mig.

Julen är ute ur vårt hus. Eller det är gardiner i sovrummen som ska bytas men annars så. Skönt det samtidigt som det känns som om att december inte har inträffat. Nytt år, som jag tjatar om hela tiden. Men det är så mycket att se fram emot med detta år. Nu ska jag återgå till sysslorna medan lillasyster sover. Alexis är och leker på förskolan!

One thought on “Supermamman

  1. Även här är julen ute ur huset vilket känns skönt. Visst några blommor står kvar och ljusslingorna utomhus men det är liksom en annan sak.

    Handla med små barn är inte alltid det lättaste men jag tycker dina tjejer verkar duktiga! Men så är du väl en klok och smart mamma också 😉

    Kram

Tack för att du har något att säga!

