2 vuxna, 2 barn och nu 2 katter

Innan vi åkte till Kalmar lämnade vi Ville på ett pensionat för hundar och katter. Där hade polisen lämnat av lite omhändertagna katter och hundar. Supersöta såklart! Det var ca 12 av varje. Vi som redan hade vår katt hade gärna kunnat ta allihop bara för att de inte skulle gå avlivning till mötes. Vi pratade om det på vägen ner mot Kalmar och kom väl fram till att vi inte kunde ha en till då det isf skulle behövas en kattlåda till. Men sen när vi hämtade Ville efter julhelgen så berättade hon på pensionatet att det är 2 katter per låda. Så då sa vi att vi skulle tänka över saken och se om de familjer som skulle komma å kolla på katterna tog nån av dom eller hur det skulle te sig. 

Vi ringde i söndags och frågade hur det såg ut (De andra djuren är nog i skrivande stund… döda). Alla katter var kvar. Var väl en som skulle komma och hämta en av dom samma dag som vi hämtade. Vi fastnade för katten F som vi senare döpte till Vilda.
Igår vågade hon sig fram för att kelas och gosa.
vilda
Idag har hon varit framme lite till och tagit sig friheter som tex att gå upp på bordet. Ville iakttar henne på avstånd och har väl fräst lite åt henne emellanåt men det tar hon med ro. Tror nästan att hon retade honom i morse när hon låg och gosade med oss på soffan. Och så kikade hon på honom som satt nedanför och liksom strök sig emot oss och så kollade på honom. Sen när han hade tröttnat på hennes beteende så gick han. Då gick hon efter, så det var nog spel för galleriet 😉  Försöker se till så att Ville inte känner sig bortglömd. Så han får också kela 🙂

Annars är det nytt år och det har inletts med förkylning för mina familjemedlemmar. Bara jag och Novalie som har klarat oss. Jag har börjat bli lite, lite snorig men jag klagar inte.
Kör på med min träning och i år är det 0 godis in i den här käften. Kakor och glass är min last och det blir det bara en gång i veckan och då inte i ett överflöd heller. Jag ser fram emot att se vad det kommer att leda till. Mitt problem ligger inte i träningen, för jag tränar. Det är intaget när kvällen smyger sig på som är farligt. Men nu är det andra bullar(nästan en ordvits).

Succé är vad det ska bli. 2012 gick jag ned 13 kilo med LCHF. Slutade med det då jag blev gravid, upp 10 kilo under graviditeten. Efter det ner 14. Och det ska fortsätta ner. Kraftansträngningar väntar. Men det är enbart i början det är jobbigt, inbillar jag mig själv, tills det mesta har blivit en vana. Så som träningen alltid har varit. Den där kosten ska till också. Jag ska äta så som jag kan tänka mig att äta resten av livet.
Kunskap är makt så jag ska läsa på om kost helt enkelt.
Over and out.

4 thoughts on “2 vuxna, 2 barn och nu 2 katter

  1. Vilken fin insats ni gör. Hoppas verkligen det ska fungera bra med nya familjemedlemmen. Nitida, en av mina bloggbekanta, tar hand om övergivna katter innan de slussas vidare till nya hem. Imponerande tid som läggs ner och gott att det blir en del lyckliga slut!

    Grattis till nedgången. Inte illa jobbat alls 🙂

    • Ja, vi kände det också. Något behöver göras! Och vi hade ändå snackat om det för en tid sedan och nu när detta tillfälle kom så tog vi den 🙂 Så det var lite menat att vi skulle få ha Vilda hos oss.
      Det verkar vara så spännande jobb även om det är en del trista beslut som måste tas ibland.
      Tack så mycket! Jag ska kämpa på!

  2. Vilken liten sötnos Vilda är … Ville kommer säkert att charmas av henne så småningom. Men hon kan väl knappast vara en bondkatt? …

    God fortsättning får jag väl önska herrskapet också och att du lyckas med dina planer på träning och kost. Jag lovade ingenting men tänker förstås försöka gå ner lite till i år. Det blir inga brutna löften i alla fall.

    Kram!

    • Nä, hon är nån persierblandning tror dom. Söt som socker i alla fall! 😀
      God fortsättning. Det är bara att inte lova nått. Eller ja, inte lova för mycket.
      Så det slipper bli en besvikelse! Lycka till med dina åtaganden!

Tack för att du har något att säga!

