Jul, jul. Nu är den över.

Jul är över och nu är siktet inställt på nyår.
Vi hade det bra hemma hos Emma i Kalmar.
Så skönt att få bo hos henne. Fast hennes kanin Bulten(som förövrigt är en tjej) tyckte nog att det var skönt när vi åkte. Lugn och ro i huset igen.
Träffade mest familj när jag var nere. Och så Josse en snabbis när vi var på Leos lekland med Alexis. Leo dök inte upp dagen till ära. Antar att han låg å jäste hemma dagen efter julafton. 
En mysig vistelse får jag lov att säga. Även om julen blev grön så är ju jul alltid jul.

Resan ner och hem gick toppen. När vi åkte ner stannade vi en natt i Västerås för att hälsa på Frida med familj.
Sedan körde jag(jag skriver jag då det är endast jag som erhåller körkort i familjen) i tio och en halv timme när vi skulle hem. Har alltid haft GPS på men vid det här laget tyckte jag att jag borde veta vägen och det gjorde jag. Körde inte fel en enda gång. Allt handlar om att tro på sig själv.

Väl hemma så träffade vi svärmor som varit här nere över jul. Träffade henne bara över dagen igår då dom skulle åka hem igen idag. Ses nog nästa gång över påsk. På påskafton, om fyra månader, blir även vår stora tös 3 år!!! Månaden efter har vi en nybliven ettåring. Men det är faktiskt flertalet månader kvar!
Innan dess ska det nya året invigas jag vet bara inte hur. Vad jag vet är hur jag vill leva mitt 2014 och vart i livet jag vill vara när även det året har gått till enda. Jag känner att det kommer bli ett spännande år och jag längtar till 2015 för det är då våra planer på en flytt ska bli verkliga. 

Alexis och Novalie har lekt med sina leksaker och jag tror att Alexis bäst tyckte om sin stora lerlåda hon fick av min syster. Massa olika saker att peta leran i. Novalie tyckte nog bäst om en groda med olika ljud i. Även om alla klappar är roliga så har de sina favoriter.
Tack för denna julen!

Och God Fortsättning!

One thought on “Jul, jul. Nu är den över.

Tack för att du har något att säga!

