Att vara syskon

Det är så fint att se Alexis och Novalie busa med varandra. Eller ja, det är väl mer Alexis som busar med Novalie men Novalie är med på noterna. 
Alexis kan fjanta sig och Novalie skrattar mer än någonsin vilket Alexis sedan i sin tur tycker är himla kul och fortsätter å fortsätter tills Novalie har fått nog och hittar något annat att göra.
Jag som ett tag tänkte att det bara går att älska ett barn, en unge är mer än nog. Men så tänkte jag på alla mina syskon och vad tråkigt allt hade varit om jag inte haft dom. Så Novalie fick bli till och ibland sköljer det över en att två barn sen är det stopp, det är nog. 
Men så alla de här gångerna när det är lek och dom är så söta med varandra… ja bring it on med fler kids.

Nej, jag är inte gravid. Jag har en sprial som ska sitta inne i fem år(det går självklar att ta ut den tidigare). Och inom den perioden ska vi flytta till Kalmar och jag ska börja plugga. Sedan när jag har jobbat ett tag kanske det kan bli tal om en till. En sladdis är väl vad det kallas i sådana fall? Men det låter så tråkigt.
Ett barn till, skulle jag vilja säga. Bild
Då är Alexis ett skolbarn och Novalie är inte långt efter. Skulle man liksom vilja börja om från början då?
Blöjbyten, vagn i bilen, kladd vid matbordet osv? Det är klart att det är värt det, men orkar man? Det finns de som har tolv barn, och mer. Men det krävs nog en viss person för att ha en så stor skara barn.
Jag har två nu och dom är underbara. Det går att älska fler barn och ingen mer än det andra utan lika jävla mycket!
Det är helt underbart att vara mamma och att följa dessa små liv. Det är nästan så att jag knappt kan vänta med läxhjälp, trösta efter det första brustna hjärtat osv.

Men idag är vi här och nu. Jag kan inte säga att det inte blir fler barn för än är jag fertil haha.
Tills dess ska jag njuta av de underbara rackarna jag har här hemma. Ett barn är en gåva, att få två är nästan mer än vad man kan önska. Och så kan jag få fler, om jag vill! Helt otroligt! Skulle kunna vara gravid jättemånga ggr. Men så ska de tas om han och hinnas med och betalas för också!
Men nu har vi ett syskonpar och aldrig någonsin behöver de ha tråkigt!

One thought on “Att vara syskon

  1. Vår kärlek räcker till många men man vet ändå aldrig hur det blir. Det klassiska är drömmen om en flicka och en pojke men jag hade en pappa som älskade sina två flickor över allt. Själv kände jag ganska så tidigt att tre barn var vad jag ville ha. Oavsett kön. Det ångrar jag inte en sekund. Men som du säger att inget är självklart. Barnen är en gåva. Våra kom lätt men syster min har en flicka som fått resa långt.

    Vi har tätt mellan barnen och det gillas!

    Kram

Tack för att du har något att säga!

