En spya här och där

Har jag förut varit dålig på att uppdatera här så är jag nu megadålig. Jag kan arbeta igenom ett inlägg i huvudet men när får jag tillräckligt med egentid för att printa ned det? Jag måste vara bättre på att skriva inlägg via telefon, lite simplare. Datorn kallar Alexis sin egen då hon har den då och då för att kika på Dora utforskaren. Hade hon fått välja hade hon kunnat sitta en timme i sträck å matat på med Dora.

Får försöka stimulera henne på annat vis.
I söndags blev vi matförgiftade av fisk som hade legat i kylskåpet lite för länge.
Natten till måndagen spydde Alexis flera gånger. Jag kände mig konstig i magen men trodde att jag inbillade mig. Icke. På måndagen var det toabesök efter toabesök. Kändes bättre efter att jag spytt en gång men det sprutade från alla håll och kanter. Jag hann gå på toaletten och så var det dags att byta blöja på Alexis. Så gjorde vi typ hela dagen.
Novalie, som bara dricker bröstmjölk, var frisk som en nötkärna men accepterade att jag och Alexis bara ville vila. Kristoffer kämpade på, på jobbet och mådde inte så dåligt.
Men han blev hemma onsdag och torsdag då han var som sämst. Han har ju sitt Chrons som säkert, tillsammans med matförgiftningen, var den bidragande orsaken till sängläget. Alexis var hemma alla dagar utom torsdagen.

Tänkte att hon var bättre i magen så hon fick gå till förskolan men på kvällen bajsade hon så löst att jag inte tyckte att det var lönt för henne att gå dit. Annars har hon varit sig själv hela veckan.
Jag mådde bara dåligt i måndags och har annars styrt hemmet med järnhand och tagit hand om gubben. Beordrat honom sängläge när han tycker att han MÅSTE gå å plocka och fixa när han är sjuk å nästan spyr varje gång han böjer sig ned
– ”Känner mig elak som låter dig ta hand om barnen när jag också är hemma”.
– ”Det gör jag varje dag ändå och du är sjuk, GÅ Å LÄGG DIG” svarade jag på den.

Han gör som han blir tillsagd helt enkelt. Men han var på jobbet både igår och idag. Beordrad övertid på jobbet. Och som vanligt gör han som han blir tillsagd 😉
Det slog mig i samma stund som snön föll i torsdags att jag behövde nya vinterskor så idag var vi på stan. Nu är det bara vitt, vitt utomhus och jag har köpt mig ett par, vad jag tror är, rejäla skor. Skitfula men bra. Alexis hittade sig någon slags Doramössa som fick tummen upp av pappa så den köpte vi.
Vi var dessutom ute efter en lekhjälm som Alexis kunde ha när hon ska ut och göra stan osäker med sin snowracer men hennes tålamod tog slut i allt testande så det fick vara, för nu. När vi kom hem monterade jag snowracern så imorgon ska hon få provköra den.

Imorgon efter träningen blir det hem och fräscha till sig sedan är vi bjudna till ungarnas kusiner på adventsfika! Tjolahopp.
God helg och trevlig andra advent(imorgon).

One thought on “En spya här och där

Tack för att du har något att säga!

