Det börjar lacka emot advent

Ja, snart är första advent här och ljusstakarna är på sin plats men det är väl ungefär det. Kartongen med allt annat pynt står framme men ett dygn är blott 24 timmar å mycket ska de räcka till. Minst 7-8 av dem ska gå till sömnen. Resten orkar jag inte ens räkna ut vad de ska räcka till. Livet är bra kort så alla vakna timmar bör jag ta tillvara på.

Imorgon blir det buspalatset med Kidsen + Frida å Wilhelm. Länge sedan vi sågs nu så det ska bli kul. Alexis har pratat om dom varje dag i flera veckor nu. Så det är på tiden. Sedan ska vi träffa dom i deras stuga nån dag också så vi får lite mer tid tillsammans. Alexis har egentligen klipptid hos frisören på lördag förmiddag men jag har hittat en annan frisör som har hyfsat pris så ska ringa dem imorgon å fråga när de har en ledig tid för att råda bot på dotterns kalufs.

Hon har aldrig varit hos frisören förut. Jag har enbart vågat klippa hennes lugg så det ska bli väldigt intressant att se hur hon tycker det är. Jag har förklarat olika händelseförlopp för henne och att man kan få olika färger sprejade i håret när allt är klart. Hon verkar med på noterna. Återstår att se hur det går. Hade tänkt filma lite under tiden. Så kan jag visa er här sedan.

I Helgen ska det fixas adventsstake å lussebullar att ha till adventsfikat. Har frossat i massa olika recept å saffranet ligger redan i skafferiet. Pepparkakor kanske också hinns med å pepparkakshus. Det som inte hinns i helgen får göras nästa helg eller till veckan. Den som lever få se.

Nu ska jag slänga mig på soffan för barnen sover!!
Ha en trevlig kväll.

Tack för att du har något att säga!

