Jul, jul strålande jul.

Än har jag inte tjuvstartat med att julpynta. Jag tänkte hålla mig till på onsdag så att det är klar när första december och första advent väl anländer. Igår köpte vi massa saffran, mjöl och jäst så här ska det bakas. Jag har dock aldrig lyckats med lussebullar men idag på nyhetsmorgon tipsar det om några knep som ska göra baket lyckat. Får se om jag anammar dem sedan.

Novalie har blivit sex månader men vägrar äta smakportioner. Majskrokar och bröstet är det enda hon öppnar munnen för. Brukar doppa majskroken i smakportionen men det går bara ett par gånger, dummare än så är hon inte. Så henne går det inte att lura. Vi får se när hon börjar acceptera det mer. Tills dess är det bara till att hålla henne mätt genom amningen. Hade tänkt att hon snart också skulle skippa liggdelen och gå på sittdelen. Hon är så pass stark i ryggen så hon sitter själv längre stunder men till slut så dalar hon ner 😉
Men det går framåt, 2 tänder har hon också så nu får man passa sina fingrar, det har jag fått erfara. Hon hugger direkt!

Jag längtar tills jag tillåter mig själv att börja julbaka. Pepparkakor med Alexis till exempel. Har dessutom hittat ett recept på saffransskorpor. Vi får se om jag vågar mig på dom 🙂
Alla julklappar är nästan klara. Några till som ska klickas hem men det ligger inte i mina händer. Utan det är Kristoffers uppgift. Jag ska däremot framkalla lite bilder. 100 bilder gratis så det gäller att passa på. Jag hade laddat upp 96 bilder på mitt konto. Några bilder kvar. Loggade ut från sidan och in igen, ja dom är kvar. Bra, då kan jag vänta med att välja ut de där sista bilderna som ska till….
Nä, för nu var det bara 6 bilder kvar? Konstigt och störande. Nu får jag ladda upp alla igen och beställa på en gång, för det är inte direkt underhållande att ladda upp dom om och om igen.

Men det lämnar jag till ett annat tillfälle… måste dock göras innan erbjudandet går ut.
Annars ser det ut att bli en fortsatt bra tisdag. Ska på trygghetsvandring i området senare idag och ännu senare så blir det Zumba!

One thought on “Jul, jul strålande jul.

  1. Jag väntar också till framåt onsdag, torsdag med att pynta. Förresten tänker vi inte ha så mycket jul hemma eftersom vi ska åka till Skåne över julen. Men ljus, ljus, ljus måste vi ändå ha och en adventskrans på dörren. Ha det fint med dina tjejer.

    Kram

    PS Förresten ska jag baka kolakakor (får se om jaaag lyckas 🙂 ) som jag fått ett recept till och som var jättegoda. DS

Tack för att du har något att säga!

